جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ترکیبات حرام گوشت در مواد غذایی قاچاق/ وجود سم در مکمل های قاچاق

خبر

ترکیبات حرام گوشت در مواد غذایی قاچاق/ وجود سم در مکمل های قاچاق

مدير آزمايشگاه كنترل كيفيت مواد غذايی، آشاميدنی و آرايشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی،گفت: مواد غذایی به شدت مستعد رشد انواع میکروب های خطرناک هستند.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Women's Designer Sneakers - Luxury Shopping

دکتر عطاءاله شکوری در گفتگو با  خبرنگار مهر،  در مورد قاچاق مواد غذایی و مکمل ها، گفت: در خصوص این فرآورده ها، وضعیت بسیار حساس تر است. زیرا این مواد مستقیما خورده می شوند و لذا می توانند به صورت فوری و یا بعد از چند روز سبب مسمومیت در فرد شوند که گاهی ممکن است به مرگ منجر شود.

وی افزود: مواد غذایی به شدت مستعد رشد انواع میکروب های خطرناک بوده که تهدید کننده حیات هستند. از طرف دیگر ممکن است در اثر نگهداری غلط مواد غذایی ترکیبات طبیعی موجود در مواد غذایی به یکسری مواد سمی خطرناک تبدیل شوند. برای مثال اگر روغن های مایع که عمدتاً غیر اشباع هستند در شرایط ناسالم نگهداری و حمل شوند ترکیبات شیمیایی خطرناکی به نام پراکسید در آنها به وجود می آید که ثابت شده این ترکیبات سمی با ایجاد سرطان در انسان ارتباط دارند.

شکوری ادامه داد: از طرف دیگر ممکن است در تهیه مواد غذایی قاچاق از پروتئین حیوانات حرام گوشتی چون گوشت خوک و گراز استفاده شده باشد و گاهی در نوشیدنی های قاچاق الکل وجود دارد که مصرف همه آنها از نظر شرعی حرام است.

وی گفت: در ارتباط با مکمل های ورزشی قاچاق باز هم وضعیت پیچیده و خطرناک است. متأسفانه اکثر این مکمل ها به صورت قاچاق وارد کشور می شود و تأسف بار تر اینکه این مکمل ها در باشگاه های ورزشی توسط جوانان و نوجوانان علاقمند به ورزش بدنسازی و تناسب اندام مورد مصرف قرار می گیرند.

شکوری افزود: در بسیاری از موارد این نوع مکمل ها هم به سموم مختلفی چون سموم قارچ های میکروسکپی آلوده اند و هم دارای مواد هورمونی چون ترکیبات استروئیدی هستند. ترکیبات استروئیدی عوارض بسیار زیادی دارند که مهمترین آنها عبارتنداز: افزایش فشار خون، مشکلات قلبی عروقی، آسیب های جدی کلیوی، پرخاشگری و حالت تهاجمی و حتی سرطان.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه