پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری همایش علمی-تخصّصی حافظ پژوهی در آذربایجان

خبر

برگزاری همایش علمی-تخصّصی حافظ پژوهی در آذربایجان

همایش علمی-تخصّصی حافظ پژوهی در آذربایجان از سوی موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی در روز دوشنبه نهم آذرماه 1394 در تالار خاقانی دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز  برگزار می شود.

محمّد طاهری خسروشاهی با اعلام این خبر گفت:کارنامۀ حافظ پژوهی در ایران، اگرچه پربرگ و بار است؛ لکن همچنان، حق این سخن پرداز آسمانی، به درستی ادا نشده و عرصۀ شرح، تفسیر و بررسی مشکلات لفظی و معنایی گنجینة سرشار دیوان شعرش، گسترده و فراخ است.

دبیر اجرایی همایش حافظ پژوهی در آذربایجان افزود: این همایش در راستای تکریم مقام سه تن از حافظ پژوهان معاصر آذربایجان و با حضور و سخنرانی استادان و صاحبنظران حوزه تخصصی حافظ شناسی و به منظور برداشتن گامی در راستای پژوهش در این عرصة پرسنگلاخ برگزار می شود.

پژوهشگر دانشگاه تبریز افزود:در این مراسم پس از سخنرانی آقای دکتر پورمحمدی ریاست محترم دانشگاه تبریز و حجت الاسلام دکتر کریمزادة قراملکی رئیس موسسه تحقیقاتی علوم اسلامی و انسانی، دکتر معصومه معدن کن،دکتر سعیدالله قره بیگلو،دکترعلیرضا مظفری و دکتر شوقی نوبر به ترتیب درباره موضوعات: حافظ پژوهی در آذربایجان،بررسی کتاب مکتب حافظ دکتر منوچهرمرتضوی،تاملی در کارهای دکتر رشیدعیوضی درباره دیوان حافظ و بررسی تحلیلی کارنامه حافظ پژوهی دکتر سلیم نیساری؛ سه تن از حافظ پژوهان برجسته معاصر آذربایجان، سخنرانی خواهند کرد.

دبیر مراسم حافظ پژوهی در آذربایجان گفت:این مراسم ساعت 30/9صبح روز دوشنبه نهم آذرماه در تالار خاقانی دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز برگزار می شود و حضور در آن برای همه علاقه مندان آزاد است.

محمد طاهری خسروشاهی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه