شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی چهارمین کنگره بزرگداشت حافظ در آلمان برگزار شد

رویدادهای فرهنگی

چهارمین کنگره بزرگداشت حافظ در آلمان برگزار شد

چهارمین کنگره بزرگداشت حافظ در آلمان با حضور مسئولان و نمایندگان کشورمان در آلمان و نیز جمعی از مسئولان این کشور در شهر وایمار برگزار شد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | nike shox agile for men sale in america today show - CQ4227 - Buy now Jordan AIR JORDAN XXXV - 004

به گزارش خبرنگار مهر، در این کنگره که با حضور نماینده شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، مقامات شهر وایمار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان، اندیشمندان، روشنفکران و حافظ شناسان و مسئولان خانه ایران برگزار شد، پیام میثم طاهری سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور توسط نماینده دبیرخانه قرائت شد.
در بخشی از این پیام آمده بود: بزرگداشت حافظ بزرگداشت انسانیت است. تکریم انسانی با آرمان‌های متعالی، مسئول، متعهد، مظهر مهرورزی و صلح، دوستدار همنوع، آزاده و پایبند به حقوق بشر. حافظ متعلق به بشریت است. این ویژگی است که ملت‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهد. انسان امروز نیازمند پیوستگی، گفتگو و تعامل است. حافظ و گوته نمونه ای از این تفکر و برداشت بین ملت هاست. با تبیین این وجوه مشترک و تفاهم و تسری آن در گستره ای فراتر از دو سرزمین و دو ملت، می توان پیام جهانی این بزرگان را که ندای فطرت بشر است، در عرصه ی همه جوامع بشری جاری کرد.
سرپرست دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های بزرگ‌تر از سوی روشنفکران و فرهیختگان دو ملت، آمادگی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور را برای همکاری در جهت توسعه ی برنامه‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی بین ایرانیان مقیم و مردم دو کشور آلمان و ایران اعلام کرد.
همچنین در این مراسم، علیرضا شیخ عطار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان گفت: این رویداد بزرگ فرهنگی در راستای نزدیکی دو فرهنگ ایرانی و آلمانی برگزار شده است.
وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در این میان علاقه و افری است که در میان ایرانی‌ها و آلمانی‌ها برای ارتقاء این روابط فرهنگی وجود دارد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان با تبریک این گفتگوی فرهنگی به دو ملت ایران و آلمان گفت: این روابط زمانی قشنگ‌تر است که طی این رفت و آمدها ارتباطات مستقیم صورت می‌گیرد.
استفان ولف، شهردار وایمار نیز از سفر خود به شیراز به خوبی یاد کرد و گفت: در این سفرها می‌توان از نزدیک شرایطی را مشاهده کرد که البته آنگونه نیست که در رسانه‌ها منعکس می‌شود.
وی افزود: من در زمانی که به کشور ارمنستان سفر کردم از نزدیک شاهد روابط خوب این کشور با ایران بودم.
همچنین در ادامه مراسم گالاس، عضو انجمن دیوان شرقی - غربی وایمار از عزیمت یک گروه موسیقی از وایمار به شیراز و تهران در 15 اکتبر (24 مهر) خبر داد و گفت: این برنامه به مناسبت چهارمین سالگرد بزرگداشت حافظ و گوته صورت مي‌گيرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه