پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی تاملی تطبیقی در غزل حافظ و سعدی

رویدادهای فرهنگی

تاملی تطبیقی در غزل حافظ و سعدی

سعدی و حافظ دو قله‌ی بلند غزل فارسی هستند که هر کدام با رویکردی خاص، نبوغ شاعرانه‌ی خویش را نشان داده‌اند اما حافظ غزل فارسی را به اوج خود رسانده است.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Nike Air Force 1 Shadow Black Friday Sale , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

چه تفاوت‌های ساختاری و معنایی و زیبایی‌شناسانه میان غزل سعدی و حافظ دیده می‌شود. بنیادها و خطوط اصلی غزل سعدی و حافظ کدام است؟ چگونه حافظ هوشیارانه از هنر و شگرد سعدی بهره برده است؟ سعدی و حافظ غزل عاشقانه را چگونه روایت کرده‌اند و پرسش‌های دیگر درباره‌ی غزل سعدی و حافظ.

به گزارش روابط عمومی شهر کتاب، پنجمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی حافظ در روز چهارشنبه سیزدهم آذر، ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی تطبیقی غزل سعدی و حافظ اختصاص دارد که با حضور استاد احمد سمیعی‌گیلانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود. پورجوادی در این درس‌گفتار به شرح غزل حافظ می‌پردازد که چگونه حافظ یک اسطوره قرآنی را مجددا زیسته و زندگی کرده است. این در واقع همان عهد الست است که حافظ آمده و در عالم شعر تجدید عهدی کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه