جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر شرایط اسفناک کارگران خارجی در قطر

خبر

شرایط اسفناک کارگران خارجی در قطر

اخیرا دیده‌بان حقوق‌ بشر از قطر انتقاد کرده که به وعده‌های خود در زمینه بهبود شرایط کارِ مهاجران خارجی عمل نکرده است.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Air Jordan 4 Retro "Metallic Red" - nike air lightning low shoes - CT8527 - 112

به گزارش ایسنا، کارگران مهاجر خارجی در قطر همچنان به شدت آسیب‌پذیر هستند و انتقاد جدید این سازمان از قطر به خاطر عدم تحقق به وعده‌های خود درباره بهبود شرایط کارِ مهاجران خارجی در این کشور است.

بنابر گزارش تابناك، از زمانی که فیفا در اقدامی بحث‌برانگیز، قطر را به عنوان میزبان جام‌جهانی 2022 فوتبال معرفی کرد، انتقاد سازمان‌های حقوق‌بشری از شرایط اسفناک کارگران خارجی که در این کشور مشغول ساخت استادیوم و زیرساخت‌ها برای میزبانی قطر در جام‌جهانی هستند بالا گرفت.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل نیز از استثمار کارگران مهاجر خارجی در قطر گزارش داده بود. آن‌طور که سازمان عفو بین‌الملل گزارش داده است صدها کارگر در حین آماده‌سازی قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 مرده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق‌بشر از عمل نکردن قطر به وعده‌های خود در مورد بهبود شرایط کارگران، انتقاد کرده‌اند. بر اساس قانون "قانون اسپانسر‌ها" در قطر، کارگران مهاجر موظف هستند در صورت ترک قطر یا تغییر کار خود اجازه‌نامه‌ای از کارفرمای خود ارائه دهند. این امر سبب می‌شود کارگرانی که در قطر مورد سوءاستفاده و استثمار قرار گرفته‌اند به‌ راحتی امکان خروج از این کشور را نداشته باشد و به کار اجباری وادار شوند.

پیش از این روزنامه گاردین میزان سوءاستفاده و بهره‌برداری از کارگران خارجی به خصوص کارگران اهل نپال در قطر را با عنوان «برده داری مدرن» توصیف کرده بود.

برخی از کارگران به دلیل حوادث رخ داده در محل کار جان خود را از دست داده‌اند. برخی به دلیل ناراحتی قلبی درگذشته‌اند. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر کار اجباری کارگران در ساخت زیربناهای میزبانی جام‌جهانی قطر منتشر شده است.

ضبط گذرنامه کارگران، عدم پرداخت حقوق کارگران برای چندین ماه، عدم دسترسی به آب آشامیدنی برای کارگران تنها برخی از نمونه‌های گزارش شده از شرایط غیرانسانی کارگران خارجی در قطر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه