جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پسوند «ir.»برای تمام نهادها اجباری شد

خبر

پسوند «ir.»برای تمام نهادها اجباری شد

وزیر ارتباطات با ارسال بخشنامه‌ای تمام دستگاه‌های اجرایی کشور را مکلف کرد تا از این پس نسبت به استفاده از دامنه کشوری «ir.» اقدام کنند.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | lebron x for 50 dollars , Kids Air Jordan — Rebel Occupation

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور در بخشنامه‌ای که رونوشت آن به تمام دستگاه‌‌های اجرایی کشور ارسال شده، از تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور خواسته است نسبت به استفاده از دامنه کشوری ir. اقدام کرده و از استفاده از سایر دامنه‌ها پرهیز کنند.

در متن این بخشنامه آمده است: «با توجه به ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه این وزارت مکلف به ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور می‌باشد. در این راستا ضروری است دستور فرمایید کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه آن دستگاه نسبت به موارد ذیل اقدام لازم را به عمل آورند: 1_ استفاده از پسوند دامنه کشوری «.ir» در کلیه تارنما‌ها، پرتال‌های دستگاه مرکزی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات تابعه با رعایت موارد زیر اجباری است:

1 _1_ وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مستقل و سازمان‌ها و ادارات تابعه آن‌ها با پسوند «.gov. ir» 1_2_ سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی و غیرانتفاعی مانند شهرداری‌ها، انجمن‌ها و ... با پسوند «.org.ir» 1_3_ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با پسوند «ac.ir» 1_4_ مدارس با پسوند «sch.ir»

2 _بدیهی است از پسوند‌های عمومی نظیر .com، org و .. . برای دستگاه‌‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی به عنوان پسوند اصلی ممنوع است و در صورت ثبت دامنه‌های فوق باید به دامنه اصلی مطابق مشخصات بند یک منتقل شود.

3_ ضروری است میزبانی تارنما‌ها و پورتال‌های فوق در داخل کشور انجام گیرد و مدیران تارنما‌ها و پورتال‌ها با مراجعه به سایت ثبت دامنه‌های کشوری www.nic.ir» علاوه بر ثبت ns‌‌ های نسبت به ثبت ns ‌های اینترانتی اقدام کنند.

4_ در صورتی که میزبانی تارنما‌ها و پورتال‌های فوق به صورت داخلی و توسط خود دستگاه انجام می‌شود، لازم است نسبت به اتصال مرکز داده خود به شبکه ملی اطلاعات از طریق اینترانتی اقدام کنید در غیر این صورت مراکز داده داخلی این موضوع را انجام خواهند داد.

مسوولان فن‌آوری اطلاعات دستگاه‌ها به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سازمان‌ فن‌آوری اطلاعات ایران (معاونت توسعه و مدیریت شبکه) مراجعه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه