جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر هفت فناوری خواندنی؛ کشف یک نرم افزار جاسوسی جدید/ حراجی سنگهای آسمانی

خبر

هفت فناوری خواندنی؛ کشف یک نرم افزار جاسوسی جدید/ حراجی سنگهای آسمانی

پخش زنده روش جراحی دندانپزشک ایرانی در 3 قاره دنیا، پهباد رادار گریز محققان ایرانی، اتصال آموزش و پرورش به شبکه ملی اینترنت، کشف نرم افزار جاسوسی مینی فلیم و شکستن رکورد سقوط آزاد از جمله اخبار جالب فناوری در یک هفته گذشته بود.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | nike dri fit mens training pant shoes for sale

پخش زنده روش جراحی دندانپزشک ایرانی در 3 قاره دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، درهفته گذشته روش جراحی کم تهاجمی برای ترمیم دندان از سوی کنگره انجمن دندانپزشکی میکروسکوپی اروپا به صورت زنده در 3 قاره پخش شد.

 

تکنیک جدید جراحی میکروسکوپی سینوس لیفت خارجی از سوی دندانپزشک ایرانی دکتر بهنام شکیبایی، فوق تخصص جراحی های ذره بینی و کم تهاجمی ایمپلنتولوژی ارائه شده است.

روش جراحی میکروسرجری و میکروسکوپی در ایمپلنتولوژی (Microsurgical Implantology) یک روش فوق تخصصی در جراحی های دهان، فک و صورت است که از دهه 60 میلادی در جراحی های گوش، حلق و بینی، مغز و اعصاب و چشم پزشکی مرسوم شد. وی در طول 8 سال تحقیقات موفق شد این روش را وارد حوزه ایمپلنتولوژی دندانی کند.

پهباد رادار گریز محققان ایرانی

محققان کشور هواپیمای بدون سرنشین رادار گریزی را طراحی کردند که قادر است با استفاده از دو موتور، با حمل 100 کیلوگرم بار به مدت 3 ساعت در آسمان پرواز کند.

 

مهندس عباس جم از محققان تیم تحقیقاتی پهباد "لیکو" با اشاره به جزئیات این پهباد، گفت: وزن این پهباد که با نام "لیکو" طراحی و ساخته شده است، حدود 53 کیلوگرم و قادر به حمل بار به میزان 100 کیلوگرم است. این هواپیما از بنزین معمولی استفاده می کنند و ظرفیت سوخت گیری این پهباد 30 لیتر است که با این میزان بنزین توانایی 3 ساعت پرواز مداوم در سقف پروازی 16 هزار پایی از سطح زمین را دارد.

اتصال آموزش و پرورش به شبکه ملی اینترنت

با پیاده سازی فاز نخست طرح ملی یادگیری الکترونیکی و اتصال 44 هزار مدرسه، وزارت آموزش و پرورش به شبکه ملی اطلاعات پیوست و تکمیل هوشمندسازی مدارس تا پایان برنامه پنجم توسعه، تولید محتوای الکترونیکی ، تجهیز کلاسهای هوشمند و ایجاد 14 میلیون پست الکترونیکی در دستور کار دو وزارتخانه ارتباطات و آموزش و پرورش قرار گرفت.

تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش،‌این وزارتخانه را اولین عضو شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد و گفت: یکی از اهداف شبکه ملی اطلاعات ارائه سرویسی حفاظت شده و مستقل از اینترنت و با پهنای باند مناسب و منطقی است که امیدواریم با توانایی های شرکت های دانش بنیان بومی بحث امنیت در این شبکه به صورت کامل توسعه یابد.

عرضه IP مدیا در شبکه ملی اینترنت

به گزارش مهر، با امضای قرارداد معاونت رسانه مجازی صدا و سیما با شرکت مخابرات ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران پرو‍ژه پیاده سازی تلویزیون تعاملی رسانه مهر – IP مدیا- در کشور کلید خورد؛ این پروژه قرار است بر بستر شبکه ملی اطلاعات و با استفاده از توان بخش خصوصی راه اندازی شود.

براساس تعهدات تفاهمنامه صدا و سیما و سازمان فناوری اطلاعات، معاونت رسانه مجازی صدا و سیما موظف شد تمام سرویسهای مرتبط با رسالت این سازمان را از طریق IP مدیا ارائه کند؛ همچنین نسبت به تشویق نهادها و سازمانهای خصوصی برای حضور در این پروژه ملی اقدامات را لازم انجام دهد. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات نیز موظف شد تا از قابلیت IP مدیا برای ارائه خدمات الکترونیکی جمله خدمات دولت الکترونیک و آموزش مجازی با مدیریت وزارت ارتباطات بهره گیری لازم را بکار بندد و از امکانات سخت افزاری مانند مرکز داده ملی و شبکه ملی برای این پروژه استفاده کند.

کشف نرم افزار جاسوسی مینی فلیم

متخصصان شرکت امنیتی و ضد ویروس کسپرسکی هفته گذشته یک جاسوس افزار جدید به نام مینی فلیم ( شعله کوچک) کشف کردند که منبع آن به همان نقطه ای نسبت داده شده که فلیم از آنجا آمده بود.این ابراز جاسوسی از همان کارخانه بدافزار سازی آمده است که استاکس‌نت، دوکو و گوس تولید شده است.

یک محقق در کسپرسکی که نام وی فاش نشده است گفت: اگر فلیم و گوس عملیات جاسوسی گسترده بودند و هزاران کاربر را آلوده کردند، مینی فلیم/ SPE به عنوان یک ابزار حمله جراحی بسیار دقیق طراحی شده است.

شکستن رکورد سقوط آزاد

فلیکس بامگارتنر خلبان ماجراجوی اتریشی 43 ساله در روزهای نخست هفته ای که گذشت موفق شد رکورد سقوط آزاد را با پرش از ارتفاع 36 کیلومتری زمین بشکند.

 

در حالی که پیش بینی شده بود سقوط او 10 دقیقه به طول بیانجامد بر اساس آمارهای غیر رسمی او توانست این مسافت را طی چهار دقیقه و 22 ثانیه طی کند. او موفق شد مسافت 36 کیلومتری را با سرعت هزار و صد و 10 کیلومتر در ساعت طی کند و زمانی که به زمین نزدیک شد با کمک یک چتر نجات به آرامی بر روی صحرای نیکومکزیکو فرود آمد.

حراجی سنگهای آسمانی

به گزارش مهر، شهاب سنگهایی از مریخ و بزرگترین تکه از ماه قطعات سنگی بودند که هفته گذشته در بزرگترین حراج شهاب سنگی در تاریخ به حراج گذاشته شدند، شرکت کنندگان در این حراجی به طور کلی بیش از یک میلیون دلار بابت این سنگهای فضایی پرداخت کردند.

 

بیش از 125 قطعه شهاب سنگ با طرحها و اشکال و وزنهای مختلف به فروش گذاشته شدند اما برخی از این قطعات که 50 هزار دلار یا بیشتر قیمت گذاری شده بود به فروش نرسید.گرانقیمت ترین سنگی که در این حراجی ارائه شده بود سنگی از ماه به وزن 1.8 کیلوگرم بود که زمانی به طرف پنهان ماه چسبیده بود و یک خرده سیاره آن را به فضا پرتاب کرد. این سنگ به قیمت 330 هزار دلار در این حراجی به فروش رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه