شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ساخت هواپیمای دو زیست/ پرتاب ماهواره آتست با ماهواره بر سفیر

خبر

ساخت هواپیمای دو زیست/ پرتاب ماهواره آتست با ماهواره بر سفیر

رئیس ستاد توسعه هوافضا از طراحی نمونه فضایی ماهواره آتست خبر داد و گفت: علاوه بر این طراحی و ساخت هواپیمای دو زیست را در دستور کار داریم.

nike air force 1 low uv | nike lunar force one hypebeast shoes price guide - Nike Kobe 7 - TransparenciaShops

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فرحی امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه تونل باد مافوق صوت در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه طراحی و ساخت ماهواره آتست، افزود: وزن این ماهواره به گونه ای است که در صورت آماده شدن با ماهواره بر سفیر پرتاب خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه هوافضا با بیان اینکه نمونه آزمایشگاهی این ماهواره ساخته شده است، اظهار داشت: ساخت نمونه فضایی این ماهواره در دستور کار قرار دارد که پرتاب آن توسط سفیر1A صورت خواهد گرفت.

طراحی و ساخت هواپیمای دو زیست

فرحی طراحی و ساخت هواپیمای دوزیست را از جمله طرحهای ستاد هوافضا نام برد و اضافه کرد: این هواپیما از نوع هواپیماهای 6 نفره است که به صورت دو زیست عمل می کند.

وی ادامه داد: این هواپیما قادر به حرکت در خشکی و دریا است.

طراحی تونل باد در دانشگاه های کشور

وی همچنین با اشاره به طراحی و ساخت تونل باد در دانشگاه های کشور خاطر نشان کرد: یکی مولفه هایی که نقش مهمی در توسعه فناوری فضایی دارد، طراحی و ساخت تونل های باد در سایزهای مختلف زیرصوت، گذر از صورت، فوق صوت ومافوق صوت است.

فرحی، با اشاره به اقدامات این ستاد در کشور ادامه داد: در این راستا در دانشگاه های مختلف کشور اقدام به طراحی و ساخت تونل باد مافوق صوت شد که در حال حاضر در دانشگاه امیرکبیربه بهره برداری رسید.
 
وی با بیان اینکه چندین تونل دیگر در دانشگاه های دیگر در حال ساخت است،ادامه داد: دانشگاه های شیراز و امام حسین (ع) نیز نسبت به طراحی و ساخت تونل باد اقدام کرده اند.
 
رئیس ستاد توسعه هوا فضا با اشاره به ماموریت های این ستاد برای تکمیل این پروژه اظهار داشت: به منظور تکمیل فناوری تونل باد در کشور حمایت هایی را از طراحی و ساخت برخی از تجهیزات این تونل مانند سنسورها و سایر تجهیزات صورت می گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه