جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مراسم سالگرد بهروز ثروتیان برگزار می‌شود

خبر

مراسم سالگرد بهروز ثروتیان برگزار می‌شود

مراسم سالگرد بهروز ثروتیان 7 مردادماه 1392 در تهران و کرج برگزار می‌شود.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - nike shox pet print pages for kids free dinosaur

پروین ثروتیان، همسر زنده‌یاد بهروز ثروتیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره‌ی مراسم سالگرد این نظامی‌شناس و پژوهشگر ادبی، گفت: ساعت 9 صبح روز دوشنبه، هفتم مردادماه، در بهشت سکینه(س) کرج مراسمی خصوصی به یاد همسرم برگزار می‌کنیم.


او ادامه داد: عصر همان روز (هفتم تیرماه) نیز مجلس یادبودی برای ایشان در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد. این مراسم از ساعت 16 تا 17:30 با حضور دوستان ایشان که همه از اهالی ادبیات هستند، برگزار می‌شود. ما از آقای محمدعلی بهمنی و بسیاری از دوستان دیگر همسرم برای حضور در مراسم دعوت کرده‌ایم.


ثروتیان همچنین درباره‌ی وضعیت انتشار آخرین آثار بهروز ثروتیان عنوان کرد: «تفسیر صفی علیشاه از قرآن کریم» مجوز انتشار گرفته و قرار است از سوی انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شود. «نوبت سوم، عارفانه‌های کشف الاسرار رشیدالدین میبدی» هم قرار است از سوی انتشارات سروش منتشر شود و هنوز در دست بررسی است. برای انتشار کتاب «جادوسخنِ جهان، نظامی»هم که درباره‌ی نظامی گنجوی است، با انتشارات معین قرارداد بسته‌ایم.


به گزارش ایسنا، بهروز‌ ثروتیان متولد مهرماه سال 1316 در میاندوآب بود. او تا 24سالگی ساکن میاندوآب بود و با داشتن مدرک پنجم علمی به‌عنوان دبیر ریاضی به تدریس مشغول بود. در سال 1342 در کنکور سراسری شرکت و هم‌زمان ادبیات و فلسفه تحصیل کرد که در هر دو شاگرد اول بود. در سال 1345، نفر اول دانشگاه تبریز شناخته شد و مدال علمی درجه یک فرهنگ را دریافت کرد. سپس برای خدمت فرهنگی به میاندوآب رفت. در سال 1351 دوره کارشناسی ارشد ادبیات را در تبریز به اتمام رساند و در سال 1354 موفق به اخذ دکترای ادبیات از دانشگاه تهران شد. در همین دانشگاه نیز استخدام شد. در سال 1358 از دانشگاه تبریز بازنشسته شد و از سال 1365 تا 1382 با دانشگاه آزاد کرج همکاری داشت.


تصحیح و شرح آثار نظامی، تصحیح دیوان حافظ، شرح دیوان حافظ، فرهنگ اطلاعات نفایس الفنون، فرّ در شاهنامه، تصحیح جاودان خرد، پیر طریقت گفت، بیان در شعر فارسی، روایات گهربار، طنز و رمز در الهی‌نامه، بازنویسی آثار نظامی برای جوانان، رویای عشق در مثنوی گل و نوروز، گزیده مخزن‌الاسرار، آیینه غیب، از ایران چه می‌دانیم (7 جلد)، شعر و اندیشه نیما یوشیج، اندیشه‌های نظامی گنجه‌ای و نقش بیان در آفرینش خیال، از جمله آثار منتشرشده‌ی ثروتیان هستند.


این نظامی‌شناس و پژوهشگر ادبی ظهر روز شنبه، هفتم مردادماه 1391 بر اثر ایست قلبی در خانه‌ی خود در رجایی‌شهر کرج درگذشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه