جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی بزرگداشت علامه دهخدا در شهرکرد - اردیبهشت 1391

رویدادهای فرهنگی

بزرگداشت علامه دهخدا در شهرکرد - اردیبهشت 1391

معاون میراث‌ فرهنگی چهارمحال و بختیاری از برگزاری مراسم بزرگداشت علامه دهخدا در هفته میراث فرهنگی خبر داد.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | nike sneakers in kickstreamtv feet chart

«شاهین ایل‌بیگی‌پور» در گفت‌وگو با میراث‌آریا(chtn)، با اعلام این خبر افزود: این معاونت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراسم مذکور را 30 اردیبهشت‌ماه 91 در موزه پوشاک قلعه امیرمفخم دزک شهرکرد برگزار خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: اقامت چند ماهه علامه دهخدا و آغاز نگارش کتاب لغت‌نامه در این مکان از دلایل اقدام مذکور از سوی میراث فرهنگی استان به شمار می‌آید.

ایل‌بیگی‌پور افزود: «علی‌اکبر دهخدا» ادیب، لغت‌شناس، سیاست‌مدار، شاعر ایرانی و بنیان‌گذار لغت‌نامه دهخدا است که در سال ۱۲۵۷ در تهران به دنیا آمد و ۷ اسفندماه ۱۳۳۴ وفات یافت. با آغاز جنگ جهانی اول، دهخدا به مدت 2 سال و نیم به دعوت روسای ایل بختیاری در مناطق چهارمحال بختیاری به سر برد و بخش عمده‌ این دوره را مهمان لطفعلی‌خان امیرمفخم در قلعه دزک بود. در همان جا اندیشه تدوین لغت‌نامه برای زبان فارسی در ذهن وی شکل گرفت و با استفاده از کتابخانه امیرمفخم، کار نگارش یادداشت‌های لازم برای لغت‌نامه و امثال و حکم را آغاز کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه