سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس استاد دانشگاه هاروارد: نام خلیج فارس در تمام متون علمی اروپا و آمریكا آمده است

دیده‌بان خلیج فارس

استاد دانشگاه هاروارد: نام خلیج فارس در تمام متون علمی اروپا و آمریكا آمده است

استاد زبان های باستانی و بین النهرین دانشگاه 'هاروارد'آمریكا گفت: نام خلیج فارس در متون درسی و اصلی اروپا و آمریكا آمده است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | nike kd 7 ext long tail black line for sale - 401 – Ietp - New Air Jordan 1 High OG OSB DIAN Blue Chill Sorrowful CD0463

برگرفته از ایرنا

 

استاد زبان های باستانی و بین النهرین دانشگاه 'هاروارد'آمریكا گفت: نام خلیج فارس در متون درسی و اصلی اروپا و آمریكا آمده است.

'پیوتر استاینكلر' روز سه شنبه در حاشیه سومین همایش بین المللی خلیج فارس در دانشگاه هرمزگان به خبرنگار علمی ایرنا گفت: خلیج فارس از نظر علمی نام درستی است و باید همیشه با این نام خوانده شود.

وی كه مقاله ای با عنوان 'راه های تجاری خلیج فارس در هزاره سوم' را در این همایش ارائه داد افزود: شواهد مربوط به تجارت بین المللی در ناحیه خلیج فارس به اواخر دوره قبل از 'سارگون' باز می گردد.

'استاینكلر' خاطر نشان كرد: مجموعه وسیعی از كالاهایی كه به حاشیه خلیج فارس تعلق دارد به وی‍ژه در شمال و شمال شرق خلیج فارس در حفاری های بین النهرین پیدا شده اند.

این استاد زبان های باستانی اشاره كرد: به عنوان مثال می توان به ظرف های تزیین شده ساخته شده از 'كلرایت' اشاره كرد كه نه تنها در بین النهرین بلكه در ناحیه خلیج فارس و حتی در سوریه نیز پیدا شده است.

استاینكلر با اشاره به اهمیت خلیج فارس در عرصه بین المللی گفت: اهمیت این آبراهه نه تنها به لحاظ اقتصادی ، بلكه از لحاظ فرهنگی نیز دارای اهمیت زیادی است.

وی تاكید كرد: از قدیم از طریق این آبراهه تبادل اقتصادی صورت می گرفت كه همچنان نیز ادامه دارد و از طریق این تبادل عناصر فرهنگی نیز میان اقوام مختلف رد و بدل می شد.

وی درباره اهمیت برگزاری این همایش گفت: همایش بین المللی خلیج فارس، همایش بسیار خوبی بود زیرا زمینه تبادل نظر و اطلاعات علمی در زمینه خلیج فارس بین اساتید، محققان و دانشجویان رد و بدل شد.

سومین همایش بین المللی خلیج فارس به همت دانشگاه تهران و با همكاری شهرداری تهران ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هرمزگان برپا شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه