سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس تاکید استاد دانشگاه هاروارد بر هویت تاریخی «خلیج‌فارس»

دیده‌بان خلیج فارس

تاکید استاد دانشگاه هاروارد بر هویت تاریخی «خلیج‌فارس»

استاد زبان‌های باستانی دانشگاه هاروارد، پروفسور پیوتر استاین‌کلر (Piotr Steinkeller) تاکید می‌کند که نام «خلیج فارس» در عمده متون علمی آمریکا و اروپا مورد تایید قرار گرفته است.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Media Maratón Alicante 2022 - Carreras populares , IicfShops

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروفسور استاین‌کلر، تحقیقاتی را در سطح وسیعی مرتبط با تاریخ، فرهنگ و زبان‌های بین‌النهرین باستانی در موسسه خاورشناسی دانشگاه شیکاگو انجام می‌دهد. تمرکز ویژه او بر تاریخچه اجتماعی اقتصادی بابل در طول هزاره سوم پیش از میلاد و اخیرا بر تاریخچه اولیه مذهب سومریان و آکادیان است.

استاین‌کلر سه کتاب و در حدود هشتاد مقاله و نقد کتاب را نوشته است و دوره‌ها و همایش‌های متعددی را در ارتباط با زبان‌های سومری و اکدی، مذهب بین‌النهرین و تاریخ بین‌النهرین باستانی برگزار می‌کند.

این استاد دانشگاه در یکی از سخنرانی‌های خود درباره خلیج‌فارس اعلام کرده که خلیج‌فارس دارای هویت تاریخی قوی است و نام آن باید برای همیشه باقی بماند.

او همچنین در سخنرانی خود درباره مسیرهای تجاری خلیج فارس در هزاره سوم مطالبی ارایه کرده و اعلام داشته که تجارت بین‌المللی در خلیج فارس به دوره سارگون برمی‌گردد.

پروفسور استاین‌کلر معتقد است خلیج فارس، دارای هویت تاریخی قوی است و همواره هم از حیث روابط تجاری بین‌المللی و هم تبادلات فرهنگی، از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده و نام آن که همان «خلیج فارس» است، عنوانی علمی است که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌ را تغییر داد، چون در غیر این صورت، باید این قدرت را داشت که تاریخ را تغییر داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه