پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست ایران پژوهی جهان ایرانی بحرین هم چنان پایدار - 3 سال خیزش 30 سال مبارزه بی‌امان

جهان ایرانی

بحرین هم چنان پایدار - 3 سال خیزش 30 سال مبارزه بی‌امان

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 79، دی و بهمن 1392، صفحه 17

 

خیزش هم میهنان بحرینی برای سرنگونی حکومت زادهٔ استعمار بر این گله جزیره (مجمع الجزایر) به سومین سالگرد آن نزدیک می‌گردد. 14 فوریه 2011 (15 بهمن) 1389 آغازین روز این خیزش همگانی در بحرین جزیره‌ای است که از پشتیبانی سه جانبهٔ مردم بحرین کرانه‌ای (قطیف و احسا یا به اصطلاح اشغالگران سعودی، استان شرقیه) نیز برخوردار می‌باشد.

سه سال تمام است که شهرها و مناطق گوناگون بحرین، شاهد حضور پرشمار نیروهای اقلیتی و خودروهای زرهی نظامیان عربستان سعودی و عوامل شیخ غاصب از یک سو و با اعتراض‌ها و تظاهرات روزانهٔ مردمی از سوی دیگر می‌باشد. در این میان رژیم غاصب آل‌خلیفه از بالگرد نیز برای شلیک گلوله‌های حاوی گازهای سمی به میان تظاهر کنندگان و نیز خانه‌های مردم بهره می‌گیرد. شدت این یورش‌ها به خانه‌های مردم به حدی است که اهالی خانه‌های مورد یورش بالگردها ناچار از ترک خانه‌ها می‌شوند. اثر این گازهای سمی حتا تا 24 ساعت نیز باقی می‌ماند و ساکنان نمی‌توانند در این مدت به خانه‌های خود بازگردند.

برای جلوگیری از آشکار شدن جنایات عوامل شیخ غاصب و مزدوران سعودی به گونهٔ سازمان یافته، خبرنگاران و کوشندگان حقوق بشر را که در پی مستندسازی جنایتها علیه مردم بحرینند، مورد هدف قرار می‌دهند. بدین سان، تا کنون افراد بسیاری از جمله احمد ال فردان را به اتهام عکس برداری از تظاهرات بازداشت کرده‌اند. وی را که به شدت از سوی ماموران شیخ غاصب و آل سعود کتک خورده بود، به جای زندان به ناچار به بیمارستان وزارت کشور منتقل کردند.
هم چنین مزدوران مزبور خبرنگار دیگری به نام جعفر مرهون را نیز به همین جرم بازداشت کردند. هم اکنون شمار زندانیان تظاهرات خیابانی، پزشکان به جرم درمان زخمیها، عکاسان، مستند سازان، خبرنگاران، معلمان و... به چند هزار نفر میرسد.
اما در این میان سکوت مراجع دینی در درون ایران، بسیار تامل برانگیر است. از سوی دیگر هیچ گونه امکانی برای تجمع‌های مردمی برای پشتیبانی و ابراز همبستگی با هم میهنان بحرینی داده نمی‌شود تا جهانیان با حقانیت مبارزهٔ مردم بحرین پیش از پیش آشنا گردند.

دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، وظیفهٔ دفاع از مردم بحرین را از سوی مردم ایران به عهده دارد و مراجع نیز وظیفهٔ دفاع مذهبی از مردم بحرین از سوی مردم ایران را به عهده دارند.

مساله بحرین (استان چهاردهم روزگار نه چندان دور) مساله‌ای کوچک نیست که این گونه دستگاههای مسئول و مراجع دینی از کنار آن میگذرند، به ویژه آن که امروزه این سرزمین ایرانی نشین مانند سرزمین ایرانی نشین بحرین کرانه‌ای (احسا و قطیف) نیز به اشغال نیروهای حکومت اهریمنی عربستان سعودی در آمده است.

حکومت کره‌جنوبی، مقادیر زیادی گازهای کشنده به شیخ غاصب بحرین فروخته است تا در سرکوب مردم به کار گرفته شود. تا کنون در اثر کاربرد گاز سمی ساخت کره جنوبی، بسیاری از هم‌خانمانان بحرینی ما جان خود را از دست داده‌اند. البته از یاد نبریم که کرهٔ جنوبی به ظاهر جز امضاء کنندگان پروتکل 2591 ژنو درباره منبع استفاده از گازهای خفه کننده سمی و سایر گازها و وسایل باکتریایی می‌باشد.

از سوی دیگر شیخ غاصب بحرین در پی آن است تا با اجیر کردن 5 هزار سودانی و دادن تابعیت، از آنان برای سرکوب هرچه بیشتر مردم بهره گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه