جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست ایران پژوهی جهان ایرانی مردم بحرین را باید حمایت کنیم

جهان ایرانی

مردم بحرین را باید حمایت کنیم

برگرفته از ماهنامه خواندنی شماره 73، صفحه 10

 

مبارزۀ مردم بحرین برای طرد و نفی خاندان شیخ حاکم همچنان ادامه دارد. مردم بحرین از آغاز تاریخ یعنی از هرازه‌های بسیار دور تاریخ تا سال 1349 خورشیدی، بخشی از سرزمین و ملت بزرگ ایرانیان بود که از سوی رژیم خائن وقت به گونه غیر قانونی از ایران جداسازی شد.

اکنون نزدیک به دو سال است که مردم بحرین برای دستیابی به آزادی‌های انسانی به‌پا خاسته‌اند و با وجود سرکوب شدید از سوی عوامل شیخ بحرین و نظامیان عربستان سعودی، قطر، امارات متحده‌ی عربی و اردن، مردم این جزیره کوچک با دلیری بی‌مانند به خیزش خود ادامه می‌دهند. خیزش مردم جزیره‌ی بحرین باعث شد که مردم بحرین کرانه‌ای (احسا و قطیف) نیز بپاخاستند و خواستار فرو افتادن بساط آل سعود گردیدند.

با وجود سبعیت بسیار بیابان‌نشینان وهابی آل سعود، آنها نتوانسته‌اند خللی در مبارزه‌ی مردم بحرین کرانه‌ای (احسا - احصاء و قطیف) برای رسیدن به آزادی و سرنگونی حکومت عهد «دایناسور»های این واحد سیاسی ایجاد کنند.

اما متاسفانه دستگاه دیپلماسی ایران آنگونه که باید و شاید حمایت لازم را از خیزش هم‌میهنان و هم‌خانمانان ما در بحرین به عمل نیاورده است.

دستگاه دیپلماسی ایران می‌بایست مساله‌ی بحرین را در سطح بین‌المللی یعنی در شورای امنیت و مجمع همگانی سازمان ملل متحد مطرح می‌کرد و به دفاع سیاسی و روانی از هم‌خانمانان و هم‌میهنان ما در این خطه‌ی دور افتاده از ایران، برمی‌خاست.
حتا دستگاههای تبلیغاتی برون مرزی جمهوری اسلامی نیز با کم‌کاری، میدان را به دستگاه‌های تبلیغاتی روسها واگذار کرده است که جای شگفتی بسیار دارد.

برای شناخت این واقعیت، نگاهی به برنامه‌های شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان «پرس تی وی» PRESS TV (ایران) و آرتی .R.T (روسیه) میتوان این حقیقت تلخ را دریافت.
اینجا ایران است و هر حکومتی که نام ایران را دارد، موظف به دفاع از همۀ تیره‌های نژادی، همبستگی‌های سرزمینی و شاخه‌های فرهنگی این ملت بزرگ را می‌باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه