شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تظاهرات بحرینی‌ها درپی درگذشت جوانی در زندان

خبر

تظاهرات بحرینی‌ها درپی درگذشت جوانی در زندان

وی پیش از آن که در بیست و هشتم ژانویه گذشته با گروهی از دوستانش به اتهام قاچاق سلاح در یک قایق در آبهای منطقه ای بازداشت شود، سه سال تمام به اتهام شرکت در قیام مردمی تحت تعقیب نیروهای امنیتی بحرین بود.

نمشي , adidas bold age leggings girls dance studio - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للأطفال مع تخفيضات 25 - 75% أونلاين في السعودية | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

در پی درگذشت یک جوان بحرینی در زندان، تظاهراتی در محکومیت شکنجه زندانیان در روستای الدَیْه در غرب منامه پایتخت بحرین به راه افتاد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المَنار، جعفر الدِرازی جوان بحرینی پس از وخیم شدن وضع جسمی اش در بازداشتگاه درگذشت و در حالی که خانواده اش رسما علیه زندان بانانش شکایت کردند مقامات بحرین علت درگذشت وی را مرگ طبیعی دانستند.

عبد الناصر فقیه گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت بیماری سکلر یا کم خونی داسی شکل، به زندگی جعفر الدرازی جوان بحرینی پس از انتقالش از بازداشتگاه به بیمارستان پایان داد. شهید الدرازی 22 ساله پیش از آن که در بیست و هشتم ژانویه گذشته با گروهی از دوستانش به اتهام قاچاق سلاح در یک قایق در آبهای منطقه ای بازداشت شود، سه سال تمام به اتهام شرکت در قیام مردمی تحت تعقیب نیروهای امنیتی بحرین بود.

خبر درگذشت این جوان در فضای منزل برای خانواده و دوستانش حزن آور و دردناک بود. آنها مرگ او را ناشی از شکنجه های اعمال شده علیه وی در جریان بازجویی در بازداشتگاه پیش از انتقالش به بیمارستان سلمانیه به علت وخیم شدن وضع جسمی وی می دانند. این در حالی است که دادستانی کل منامه علت درگذشت وی را مرگ طبیعی دانسته است.

در پی اعلام خبر درگذشت این جوان بحرینی، راهپیمایی گسترده ای در روستای الدیه در غرب منامه در اعتراض به شکنجه زندانیان به راه افتاد. شرکت کنندگان در این تظاهرات به سمت منزل همرزم خود رفتند تا آنچه را که اهمال و بی توجهی عمدی به سلامت جسمی زندانیان عقیده دانستند محکوم کنند. مادر این شهید هم در خطاب به تظاهرکنندگان به این فرزند خود افتخار کرد.

گروه مخالف الوفاق در الدراز، مسئولیت درگذشت وی را متوجه مقامات بحرین دانست. الوفاق این حوادث را بخشی از رویکرد نظام مند حکومت در انتقام گرفتن از طرفداران تحول دموکراتیک در بحرین به شمار آورد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه