جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر دیده‌بان حقوق بشر لغو حکم دادگاه نظامی علیه دو بحرینی را خواستار شد

خبر

دیده‌بان حقوق بشر لغو حکم دادگاه نظامی علیه دو بحرینی را خواستار شد

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از مقامات بحرین خواست تا مجازات علیه دو معترض را که به طور ناعادلانه در یک دادگاه نظامی به اتهام شرکت در تظاهرات ضد دولتی محاکه شده‌اند، باطل اعلام کند.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | SBD - nike sb trainer endor khaki gum white and green - 016 Release Date - Air Jordan 4 Red Thunder CT8527

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جعفر سلمان مکی و محمدعلی که در فوریه و مارس 2011 در اعتراضات شرکت کرده بودند هم‌اکنون به دلیل جراحات ناشی از حملات نیروهای امنیتی و اصابت گلوله نیازمند فوری مداوای پزشکی هستند. به گفته خانواده‌هایشان این دو نفر تاکنون از دریافت هرگونه مداوای پزشکی محروم بوده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر آورده است که هر دو نفر تنها به دلیل شرکت در تجمعات غیرقانونی محکوم شده‌اند و این نقض آشکار آزادی تجمعات آرام است.

همچنین آنها در طول محاکمه در دادگاه‌های نظامی به وکیل دسترسی نداشته‌اند.

سارالی ویتسون، سرپرست حوزه خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفت: کمترین کاری که مقامات بحرین در مورد محاکمه ناعادلانه این دو نفر در دادگاه نظامی می‌توانند انجام دهند این است که حکم آنها را لغو کنند.

وی اضافه کرد که هر دو مرد جوان به طور جداگانه تاوان سنگینی بابت استفاده از حق مسلم‌شان پرداخت کرده‌اند و اکنون باید این کابوس شبانه آنها پایان یابد.

در ژوئن 2011 دادگاه نظامی بحرین مکی را به دو سال حبس و علی را به 3 سال زندان محکوم کرد، در حالی که هر دوی آنها اتهام معترض بودن و شرکت در ناآرامی‌ها را رد کرده‌اند. همچنین هر دو نفر به دلیل رفتار خشونت‌آمیز نیروهای امنتی در جریان این اعتراضات زخمی شده واکنون وضعیت مناسبی ندارند.

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه خود عدم دسترسی هر دو نفر به وکیل در دادگاه را تایید کرده است.

محمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دادگاه نظامی را در مارس 2011 تاسیس کرد، تا مردمی را که در اعتراضات شرکت می‌کنند و خواهان دموکراسی هستند محاکمه کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی دیده‌بان حقوق بشر این سازمان از مقامات بحرین خواست تا هرچه فوری حکم صادر شده علیه مکی و علی و همچنین دیگر کسانی را که در دادگاه‌های نظامی محکوم شده‌اند مورد بازبینی قرار دهند و آن را باطل اعلام کنند.

به گفته فعالان حقوقی و سیاسی در بحرین، در حال حاضر صدها نفر بحرینی به حکم دادگاه‌های نظامی در حال سپری کردن مجازات حبس خود در زندان‌های این کشور هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه