جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر «بانوی شاعر انقلاب بحرین» آزاد شد

خبر

«بانوی شاعر انقلاب بحرین» آزاد شد

 

«آیات القرمزی» ظهر روز چهارشنبه پس از حدود یک ماه از صدور حکم حبس خود آزاد شد.

آیات القرمزی بانوی شاعر بحرینی که با اشعار انقلابی خود خشم خاندان حاکم (آل خلیفه) را برانگیخته و زندانی شده بود، پس از سه ماه حبس، در پی فشار افکار عمومی از زندان آزاد شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری روزنامه «الوسط» بحرین، «آیات القرمزی» ظهر روز چهارشنبه پس از حدود یک ماه از صدور حکم حبس خود آزاد شد.

این شاعره بحرینی به اتهام تجمع با هدف ارتکاب جنایت و تحریک علیه نظام بحرین بازداشت و محاکمه و به گذراندن یک سال حبس محکوم شده بود.

خانواده القرمزی ظهر روز گذشته از مرکز پلیس شهر عیسی تماسی تلفنی دریافت کردند مبنی بر اینکه دادستانی نظامی حکم آزادی وی را صادر کرده است.

با اعلام این خبر ده‌ها نفر در روستای صدد، زادگاه القرمزی به معابر عمومی ریختند و به شادی پرداختند.

بیت «نحن شعب یقتل الذل ویغتال التعاسة ... نحن شعب یهدم الظلم بسلم من أساسه» (ما ایلی هستیم که خواری و نگون‌بختی را از پای در می‌آوریم ... ما ایلی هستیم که بی‌خشونت، پایه‌ی ظلم را از اساس بر می‌کَینم) از جمله اشعار این شاعره انقلابی است.

پایگاه خبری المنار لبنان اعلام کرد که این شاعره بحرینی سه ماه را در زندان آل خلیفه به سر برد و در این مدت آزار و اذیت و شکنجه شد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با اشاره به خبر آزادی این شاعر بحرینی در حالی که مدت زمان زیادی از حکم حبس او باقی مانده است، در بیان علت آزادی وی نوشت که به احتمال فراوان جنجال رسانه‌ای که به دلیل رفتار بد با آیات القرمزی 20 ساله شده است، و وی هنوز دانشجو و نماد مقاومت در برابر سرکوب مردم بحرین است، سبب شده است تا دولت حاکم وی را آزاد کند.

آیات القرمزی به دلیل سرودن شعری بازداشت و محکوم شد که در آن حمد بن عیسی پادشاه بحرین را خطاب قرار داد و اشعاری تند علیه وی سرود.

«ما بر خواری و بدبختی غلبه می‌کنیم... [شیخ حمد] آیا صدای فریادهایشان را نمی‌شنوی آیا صدای آه و ناله‌هایشان را نمی‌شنوی؟» بخشی از همین شعر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه