سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست کتاب‌شناخت مجله دفتر شانزدهم «سعدی‌شناسی» منتشر شد

مجله

دفتر شانزدهم «سعدی‌شناسی» منتشر شد

دفتر شانزدهم «سعدی‌شناسی» ویژه سعدی، معارف اسلامی و فرهنگ ایرانی به اهتمام کوروش کمالی‌ سروستانی منتشر شد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | Air Jordan

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دفتر شانزدهم «سعدی‌شناسی» دربرگیرنده مقاله‌های ارائه‌شده در مراسم علمی یادروز سعدی در سال 1391 در شیراز است.

در این دفتر مقالاتی از: دکتر رضا داوری‌ اردکانی، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر سیروس شمیسا، دکتر منصور رستگارفسایی، دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دکتر فرح نیازکار، جویا جهانبخش، محمدرضا خالصی، فاطمه علیزاده و کوروش کمالی‌ سروستانی منتشر شده است.


مقال‌های این دفتر عبارت‌اند از: «بیدل از بی‌نشان چه گوید باز»، «سعدی، مفتی ملت اصحاب نظر»، «حکمت نظری و حکمت عملی در آثار سعدی»، «مذهب عشق الهی در غزلیات سعدی»، «علت سکوت سعدی»، «شیراز نماد فرهنگی سعدی»، «بررسی تطبیقی اخلاق از دیدگاه کانت و سعدی»، «سعدی در سلاسل‏ جوانمردان»، «روایت «فَصیح المُلْک» از آثار «اَفْصَح المُتَکلِّمین»، «پریشان‌گویی سعدی». در این شماره نیز مانند دیگر دفترهای سعدی‌شناسی «کارنامه سعدی‌پژوهی در سال 1391» ارائه شده است.


دکتر رضا داوری‌ اردکانی در بخشی از مقاله خود که در این مجموعه چاپ شده، می‌نویسد: «با سعدی عصر دیگری در تاریخ ما آغاز شده است. فارس و ایران با سعدی عصر دیگری را آغاز کرده‌اند. وقتی مغولان‌ هر چه را که در خراسان و در شرق ایران بود، نابود کردند، شیراز مرکز و مهد ادب فارسی شد و سعدی حفاظت و نگهبانی کاخ بلندی را که فردوسی بنا کرده بود، به عهده گرفت و این بخت زبان فارسی بود که چنین نگهبان بزرگی داشت. او در همان زمان که زنده بود، آموزگار و مربی مردمان شد و این شرف را هنوز هم دارد».

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه