جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها فراخوان همایش «رویکرد ایرانی به دانش سیاست»

انجمن‌ها

فراخوان همایش «رویکرد ایرانی به دانش سیاست»

بسم الله الرحمن الرحیم

   انجمن علوم سیاسی ایران در اردبیهشت ماه 1390 همایش سالیانۀ خود را با موضوع «رویکرد ایرانی به دانش سیاست» برگزار خواهد کرد. هدف از برگزاری این همایش ارائه و بررسی اندیشه‌ها و نظریه‌های برساخته شده توسط دانشمندان و نظریه‌پردازان ایرانی و مسلمان است. در بسیاری از محافل علمی و دانشگاهی، فعالیت علمی صرفاً به نقل و بررسی نظریه‌ها و نگرش‌های صاحب‌نظران بزرگ در عرصۀ جهانی محدود شده است، انجمن علوم سیاسی ایران ضمن آن که این امر را برای رونق دانش در نهادهای علمی آموزشی لازم می داند، اما در این همایش در راستای گسترش فرهنگ نظریه‌پردازی، درصدد آن است که به ارائه و نشر نظریه‌ها و اندیشه‌های خاص دانشمندان ایرانی در مقولات مختلف مرتبط با دانش سیاست بپردازد. البته در این میان علم سیاست و علم روابط بین‌الملل جایگاهی ویژه خواهند داشت که در کنار سایر مقولات دانش سیاست مانند فلسفۀ سیاسی و شناخت‌شناسی، نظریات اندیشه‌وران ایرانی در مورد آنها مطرح خواهد شد.
 
بر این اساس محورهای ذیل برای پذیرش و ارائۀ مقالات در این همایش اعلام می‌گردد:
1.     اندیشه سیاسی ایرانی، اندیشۀ سیاسی اسلامی
1.1.  معنا و مفهوم سیاست
1.2.  مبانی فهم سیاست
1.3.  امکان‌پذیری فلسفۀ سیاسی ایرانی و اسلامی
1.4.  بومی‌سازی فکر و فلسفۀ سیاسی
 
 
2.     علم سیاست و دانش سیاست از منظر ایرانی و اسلامی
2.1.  در باب معرفت علمی در مورد سیاسی
2.2.  دانش سیاسی و معرفت دینی
2.3.  تأثیر جغرافیای فرهنگی بر علم سیاست
2.4.  دانش سیاست بومی، امکان یا امتناع
 
بدیهی است که محورهای عمومی اعلام شده محدود کنندۀ محققان و نظریه‌پردازان محترم نخواهد بود و اگر موضوعی که به گونه‌ای به محورهای اصلی همایش مربوط باشد و در محورهای فرعی تصریح نشده باشند و به تأیید هیأت علمی همایش برسد، مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.
 
مقالات ارسالی باید از ویژگی‌های ذیل برخوردار باشند:
·        مقالات باید حاوی نظریه‌ای نوین متعلق به نویسندۀ مقاله باشند و نگرشی تازه را از سوی یک صاحب نظر ایرانی مطرح کنند.
·        مقالات باید دارای بنیاد مستحکم نظری بوده و نویسنده با بنیادهای دانش زمانه در موضوع مقاله آشنا باشد تا نظریه‌ای که عنوان می‌کند نکته‌ای را بر معرفت بشری اضافه کند.
·        مقالاتی که صرفاً به بیان نظرات دیگران در موضوع مورد نظر بپردازند و یا سخن بدیهی و تکراری را به زبان دیگری بیان کنند پذیرفته نخواهند شد.
·        مقالات باید استانداردهای منبع‌نگاری و نیز مقاله‌نویسی علمی و آکادمیک را رعایت کنند.
·        مقالات باید حداقل 5000 و حداکثر 8000 کلمه به صورت تایپی و در نرم افزار WORD به دبیرخانۀ همایش ارائه شوند.
 
 
زمان و نحوۀ ارائۀ مقالات:
مهلت ارسال خلاصۀ مقالات تا بیستم فروردین ماه 1390 بوده و پس از تأیید در هیأت علمی همایش، ظرف مدت 15 روز و پس از انعقاد قرارداد، مقالۀ کامل سفارش داده خواهد شد. مقالات به دو صورت پذیرفته می‌شوند:
1.      جهت ارائه در همایش و چاپ
2.      صرفاً جهت چاپ در مجموعه مقالات همایش
مهلت ارائه مقالۀ کامل تا پایان خرداد ماه 1390 خواهد بود. امید است با حضور استادان، محققان و نظریه‌پردازان گرانقدر ایرانی، نخستین گام برای نظریه‌پردازی در عرصۀ دانش سیاست استوار برداشته شود.
نشانی رایانامه دبیرخانۀ همایش:   
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید 
نشاني: تهران، خیابان کریمخان زند، ابتدای خیابان آبان شمالی، ساختمان علامه طباطبایی، طبقه سوم، اتاق 305، انجمن علوم سیاسی ایران
تلفن:      81032320      ،  09128158312

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه