پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری همایش «حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی در حقوق بین الملل» در دانشگاه بوعلی سینا

رویدادهای فرهنگی

برگزاری همایش «حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی در حقوق بین الملل» در دانشگاه بوعلی سینا

همایش «حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی در حقوق بین الملل» نوزدهم و بیستم مهرماه 1390 در دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار خواهد شد.

adidas heliopolis hotel in dubai , adidas concord ankle fur sneakers boys running Release Date Info , MysneakersShops | Women's shoes - chandal adidas negro redecilla black hair line - ropa deportiva adidas peru en vivo gratis internet , High boots and others - Trekker boots - DialadogwashShops

 

دبیر اجرایی این همایش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش پاسداشت اموال فرهنگی و تاریخی نظام حقوق بین الملل و داخلی بوده و از اهمیت شایانی برخوردار است.
دکتر "ستار عزیزی" افزود: در این راستا کنوانسیونها و معاهدات بین المللی قابل توجهی در حوزه حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی در حقوق بین الملل در زمانهای شروع جنگ منعقد شده است.
وی ادامه داد: در عرصه داخلی نیز آیین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور مصوب سال 81 بیش از 12 وزارتخانه و سازمان را موظف به حمایت از این نوع اموال کرده است.
دکتر عزیزی اضافه کرد: بررسی این موضوع مهم در یک همایش ملی خلا و نقصانی
بود که با آن مواجه بودیم.
وی اظهار کرد: خوشبختانه انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد با همکاری و میزبانی دانشگاه بوعلی سینا در صدد رفع این خلا برآمده و قرار است این همایش با حضور حقوقدانان و متخصصان داخلی و بین المللی و همچنین همکاری نهادهای داخلی و بین المللی در دو روز برگزار شود.
وی همچنین بیان کرد: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده هم اکنون که در حال داوری است.
دکتر عزیزی عنوان کرد: تعهد و مسؤولیت بین المللی دولتها در حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی و حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی توسط سازمانهای بین المللی از محورهای اصلی همایش به شمار می آید.
وی ادامه داد: حفاظت از اموال فرهنگی و تاریخی، آثار ثبت شده جهانی و تعهد همگانی دولتها در حفاظت از آنها، حمایت از آثار ثبت شده ایران، استرداد و بازگرداندن اموال تاریخی خارج شده از کشورها و حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی در مخاصمات مسلحانه از زیر محورهای فرعی این همایش است.
وی افزود: حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی در رویه ارکان سازمان ملل متحد، عملکرد یونسکو در حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی، نقش کمیته بین المللی صلیب سرخ در حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی، رویه قضایی دادگاه کیفری بین المللی یوگسلاوی سابق(ICTY) در حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی و سازمان کنفرانس اسلامی و حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی از دیگر زیر محورهای همایش یه شمار می آید.
وی با بیان اینکه موضوعات همایش در چارچوب محورهاست،‌عنوان کرد: همچنین چند تن از متخصصان برحسته داخلی و خارجی برای سخنرانی در این همایش حضور خواهند داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه