جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها رویدادهای فرهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت 15 تن از بزرگان و مفاخر ملی

رویدادهای فرهنگی

برگزاری مراسم بزرگداشت 15 تن از بزرگان و مفاخر ملی

برگرفته از روزنامه اطلاعات

معاون ارتباطات، بین‌الملل و امور استان‌های انجمن آثار مفاخر فرهنگی گفت: مراسم بزرگداشت 15 تن از چهره‌های برتر و مفاخر ملی ایران که درسال 89 دارفانی را وداع گفتند، با حضور استادان و خانواده‌های این افراد 21 تیر برگزار می‌شود. محمدرضا شرف، چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور معرفی و بزرگداشت بزرگان و مفاخر فرهنگ و تمدن ایران و تلاش و اهتمام این افراد در حفظ و نگهداری آثار تاریخی، برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارد که یکی از این برنامه‌ها مراسم گرامیداشت 15 نفر از این بزرگان است.

وی در ادامه افزود: در این مراسم از 15 نفراز چهره‌های برگزیده چون ایرج افشار پژوهشگر، جلیل اخوان زنجانی ادیب و مصحح، سیدعلی موسوی بهبهانی محقق و مصحح کتب و نسخ کهن، مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای، کاظم برگنیسی مترجم، نویسنده و مصحح، شمس آل احمد نویسنده و ادیب، عنایت‌الله رضا مورخ، عالی نوش پریان فیزیکدان، پریرخ دادستان پیشکسوت روان شناسی، محمد بهمن بیگی بنیانگذار آموزش عشایری، کارو لوکاس پدر علم روباتیک، رحیم رضازاده ملک پژوهشگر تاریخ و فرهنگ معاصر، محمود روح‌الامینی جامعه‌شناس و بنیان‌گذار علوم اجتماعی و علی‌محمد حق‌شناس زبان‌شناس و ابوالقاسم گرجی حقوقدان قدردانی خواهد شد.

به گفته شرف، به خانواده‌های این استادان برجسته به پاس سال‌ها فعالیت و خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف لوح یادبودی ازسوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اهدا خواهد شد. وی خاطرنشان کرد:این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استادان و چهره‌های برتر در رشته‌های مختلف و خانواده‌های این عزیزان در سالن اجتماعات انجمن مفاخر برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه