جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر قدیمی‌ترین مغز دنیا کشف شد

خبر

قدیمی‌ترین مغز دنیا کشف شد

دانشمندان مغز فسیل شده حیوانی که 520 سال پیش می زیسته کشف کرده اند که این کشف آنها را به قدیمیترین سیستم عصبی سالمی تبدیل می کند که تاکنون کشف شده است.

nike air force 1 low uv | Women's Nike shoes, clothing and accessories

به گزارش خبرگزاری مهر، این مغز و سیستم عصبی باستانی شگفت انگیز که شرح آن در مجله نیچر منتشر شده به یک Alacomenaeus اختصاص دارد که حیوانی از خانواده چنگال بزرگها محسوب می شود.

این حیوانات نام خود را از آن جهت دریافت کرده اند که دو بخش فرعی قیچی مانند از جلوی سرشان بیرون آمده بود. این حیوانات در دوره کامبرین زندگی می کردند و با دوجین پای کوتاه خود در اقیانوس شنا کرده و به سرعت راه می رفتند. دانشمندان اعتقاد داشتند که بخش فرعی عجیب روی سر آنها برای گرفتن غذا در محیط باستانی اقیانوس اطراف آنها کاربرد داشته است.

در چشم یک فرد غیرکارشناس شاید این موجود شبیه میگوهای مدرن باشد اما تحلیل مغز فسیل شده و سیستم عصبی مرکزی آنها نشان می دهد که این حیوانات بیشتر شبیه عنکبوتها و عقربهای مدرن هستند.

نیک استراسفلد عصب شناس حیوانات در دانشگاه آریزونا به دنبال مغز باستانی و سالم این موجودات بی مهره بود تا دریابد که سخت پوستان و چنگال‌داران ( چون عنکبوتها، عقربها و کنه ها) چه زمانی از هم جدا شده اند.

از مغز فسیل شده این چنگال بزرگ که به چنگال داران مدرن مرتبط می شود و مغز فسیل شده سخت پوستان که وی سال گذشته پیدا کرده بود وی به این نتیجه رسیده است که حتی 520 سال پیش سخت پوستان و چنگال داران از نظر عصبی متفاوت بوده اند.

وی در این رابطه گفت: مغز آنها طی این مدت تغییر نکرده است.

دریافت اطلاعات از فسیل کار دشواری است. استراسفلد با بررسی هزاران فسیلی که در آزمایشگاه یونان کی در جنوب غربی چین نگاهداری می شود یک فسیل باستانی با سیستم عصبی مدرن یافته است و بنا به دلایلی که استراسفلد نمی تواند توضیح دهد رسوب آهن در سیستم مغزی حیوان در زمان فسیل شدن انباشه شده است و این امکان را به محققان می دهد که صدها میلیون سال بعد از فسیل شدن تصاویری از آن تهیه کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه