پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر ناندرتال‌ها هم مردگان خود را دفن می‌کردند

خبر

ناندرتال‌ها هم مردگان خود را دفن می‌کردند

بررسی‌های تازه درباره شواهد نو وکهنه به جا مانده درغارهای فرانسه دانشمندان را به این نتیجه رسانده است که ناندرتال‌ها نیز همانند انسان‌های تکامل یافته‌ترامروزین، به عمد مرده‌های خود را دفن می کردند.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | nike dunk destroyer pack for sale on youtube University Blue 555088 - 134 Release Eldership - floral nike dunks high top instagram - SBD

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین الملل ـ بررسی‌های تازه درباره شواهد نو وکهنه به جا مانده درغاری واقع درجنوب غربی فرانسه نشان می‌دهد ناندرتال‌ها، پسرعموهای انسان امروزین، همانند گونه تکامل یافته‌تر خود،به عمد مرده‌های خود را دفن می کرده‌اند.
 
یک تیم بین‌المللی از باستان شناسان و انسان شناسان شواهد جدیدی در حمایت از این فرضیه بشدت مناقشه برانگیز علمی که نئاندرتال‌ها مردگان خود را عمدا به خاک می سپرده‌اند، بدست آوردند.
 
نسل انسان‌ ناندرتال منقرض شده ، گونه‌ای از پسرعموهای انسان کنونی محسوب می‌شوند که 30 تا 40 هزار پیش درکره زمین زندگی می‌کردند.
تیم کاوش به رهبری "ویلیام رندو" و همکارانش از مرکز مطالعات بین‌المللی علوم اجتماعی و انسان شناسی نیویورک درهمکاری با دانشگاه بوردو فرانسه و یک شرکت خصوصی مطالعات باستان شناسی ، اخیرا دست به تجزیه و تحلیل دوباره نتایج کاوش‌های انجام شده در "رندو" و سایت‌های واقع در جنوب فرانسه زدند که در سال 2011 و 12 در جنوب غربی فرانسه انجام شده بود.
 
همچنین نتایج بدست آمده از کاوش های دیگری که 100 سال پیش انجام شده بود را نیز مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار دادند.
 
این سایت به دلیل یافته های بدست آمده ازآن، در کاوش های سال 1908 شهرت دارد که تقریبا مجموعه کاملی از اسکلت انسان‌های ناندرتال را دراختیار دانشمندان قرار داد. اسکلت‎های بدست آمده، با شواهدی همراه بود که این ایده را از سوی بسیاری از دانشمندان مطرح کرد که این بقایا به جا مانده از اجساد مردگانی بوده که توسط ناندرتال‌ها عمدا دفن شده است.
 
بنابراین ناندرتال‌ها نیز همانند انسان‌های کنونی مردگان خود را دفن می‌کردند. اما این نظریه از نظر تاریخی از سوی دیگر محققان به چالش کشیده شده و درآن تردیدهای زیادی مطرح شده بود.
 
در دور جدید کاوش‌ها محققان بقایای یک فرد بزرگسال و دو جوان و کودک را نیز علاوه بر آثار کشف شده در سال 1908 بدست آوردند که با استخوان گوزن وگاومیش کوهان دار امریکایی و نیز ابزارهای سنگی متعدد که معمولا مربوط به انسان‌های ناندرتال است، همراه بود.
 
این محققان همچنین مطالعات گسترده‌تری را نیز درباره بستر زمین شناختی که اوایل 1098 انجام شده بود، انجام دادند که نشان می‌داد گودال یا حفره زمین شناختی که محل اصلی دفن وکشف این اسکلت ها در سال 1908 بودهم ،یک ویژگی طبیعی زمین شناختی ومثلا کف یک غار وحفره طبیعی نیست بلکه در بهترین فرضیه ،مکان حفره ای شکل مناسبی بوده که توسط انسان‌ها ایجاد شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه