جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تلاش تازه امارات برای سندسازی تاریخی درباره خلیج فارس

خبر

تلاش تازه امارات برای سندسازی تاریخی درباره خلیج فارس

برگرفته از خبرگزاری ایبنا

امارات با ایجاد کتابخانه‌ای اختصاصی و ارایه خدمات بلندمدت پژوهشی به محققان در تحقیقات تاریخی مربوط به خلیج فارس و خاورمیانه، گام تازه‌ای برای سندیت بخشیدن به ادعاهای خود (خلیج ع ر ب ی) برداشت.

به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، مرکز گردشگری ابوظبی باهدف تمرکز بر مطالعات منطقه خلیج فارس، کتابخانه اختصاصی با نام جعلی خلیج ع ر ب ی احداث کرد. جذب گردشگران و ایجاد ارتباط میان محققان داخلی با محققان خارجی و بین‌المللی از دیگر هدف‌های ابوظبی در ایجاد این کتابخانه است.

این کتابخانه که عنوان «کتابخانه امارات و نام جعلی خلیج ع ر ب ی» را بر آن نهاده‌اند، مرکزی است که برای همه سنین و در همه رشته‌های علمی و پژوهشی خدمات مطالعاتی ارایه می‌دهد.

این کتابخانه واقع در منطقه کرونیشه ابوظبی انواع مواد و کتاب‌های مطالعاتی را به مراجعه‌کنندگان مختلف عرضه می‌کند. هدف از ایجاد این کتابخانه افزایش آگاهی و ایجاد ارتباط میان محققان است.

این کتابخانه درنظر دارد که همه خدمات مورد نظر را برای کتاب‌دوستان و محققان از هر گروه سنی به طور روزانه فراهم آورد.

در عین حال بسته به نیاز مراجعان به طور ویژه به کسانی که علاقه‌مند به مطالعه در زمینه تاریخی منطقه خلیج فارس و خاورمیانه هستند، خدمات تحقیقاتی اختصاصی و بلند مدت عرضه می‌کند.

در شرایطی که امارات سال‌هاست با تبلیغات گسترده از شبکه‌های تلویزیونی سعی در جعل نام خلیج فارس دارد و این بار دست به ایجاد فضاهای مطالعاتی زده است، آثار ارزشمند میراث فرهنگی ایران در جزیره خارک که سند مسلم دراثبات ایرانی بودن خلیج فارس است در پنج سال گذشته دستخوش تخریب شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه