جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی دیده‌بان خلیج فارس اهدای جایزه به مقالات خلیج فارس در نشریات خارجی - انتقاد از تغییر نام ماهیهای خلیج فارس

دیده‌بان خلیج فارس

اهدای جایزه به مقالات خلیج فارس در نشریات خارجی - انتقاد از تغییر نام ماهیهای خلیج فارس

دهمین همایش خلیج فارس با انتقاد از تغییر نام ماهیهای خلیج فارس توسط کشورهای خارجی، افتتاح شد و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اعلام کرد جایزه ویژه ای برای انتشار دهندگان نام خلیج فارس در نشریات خارجی در نظر گرفته است.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | NSW TECH FLEECE FULL - ZIP HOODIE – AractidfShops - nike lunar tartan outlet sale cheap

به گزارش مهر، دهمین همایش علمی پژوهشی خلیج فارس همزمان با روز جهانی خلیج فارس به همت مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی پیش از ظهر نهم اردیبهشت ماه در بندرعباس افتتاح شد.

 

 

در این برنامه دریانورد معاون استاندار هرمزگان بر این نکته تاکید کرد که نخستین دریانوردان در جهان ایرانی ها بوده اند.

وی گفت: دریا در مسائل برنامه ریزی ما مغفول است و متولیان در حوزه دریا مشخص نیستند. ما ساماندهی دریا را شروع کرده ایم اما نمی دانیم بالاخره باید اطلاعات را از کجا بگیریم. حتی هواشناسی دریایی نیز هنوز وسیع نیست.

دریانورد در ادامه به بادگیرهای ایرانی اشاره و تصریح کرد: چند وقت پیش با امارات بر سر بادگیرهای ایران مناقشه داشتیم. معماران در امارات همانند بادگیرهای ایرانی را در محله ای در امارات ساخته اند و همین موضوع باعث شده تا آنها مدعی ابتکار بادگیر شوند. ما در بندرعباس بادگیر نداریم ولی آنها روستایی ایجاد کرده اند که در تمام خانه هایش یک بادگیر وجود دارد.

وی گفت: این در حالی است که ما مدعی هستیم 30 نوع بادگیر داریم ولی حتی ماکت آنها را در پارک هایمان نداریم.

در واکنش به این صحبت، بابک ارسیا رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی در سخنرانی اش گفت: نه تنها بادگیر را به نام کشورهای دیگر ثبت خواهند کرد بلکه نام ماهی های خلیج فارس را نیز تغییر می دهند. در نوروز امسال طرح ایران جهانی و جهان ایرانی را با حضور دانشجویان خارجی از کشورهای اروپایی و حتی امارات برگزار کردیم.

وی گفت: این دانشجویان را به شهر یزد بردیم تا بادگیرهای این شهر را نشانشان دهیم و بگوییم آنچه که شما مدعی ساخت آن هستید، ایران از 800 سال پیش داشته است، منتهی خدا نکند که سازنده آنها را از دست بدهیم چون اکنون بسیاری از آنها سالخورده هستند.

ارسیا در ادامه اعلام کرد: مخاطبان اول همایش خلیج فارس دانشجویان دکترا و اعضای هیات علمی بوده اند. 689 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که در محورهای فرهنگ، هنر، معماری، گردشگری، محیط زیست و تاریخ، باستان شناسی و ... افتتاح شد.

وی همچنین به آسیب شناسی مقالات ارسال شده به همایش پرداخت و گفت: تعداد 300 مقاله ارسالی به همایش تکراری بوده اند و یا در همایش های دیگر نیز ارائه شده اند که ما این 300 مقاله را حذف کردیم.

ارسیا تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان با ما همکاری می کنند و در مرحله اول کار ارزیابی و جلوگیری از ورود مقاله های تکراری به همایش را انجام می دهند.

مهدی فیض معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز گفت: ایران به گونه ای در جامعه جهانی درخشیده که بسیاری از کشورها نسبت به آن اظهار نگرانی می کنند و برایشان قابل تحمل نیست به همین علت است که نام خلیج فارس را جعل می کنند. آنها احساس می کنند در مسیر تمدن، تغییراتی به وجود آمده به همین علت می خواهند نام این تمدن را از بین ببرند.

وی ادامه داد: مهم است که در خارج از کشور نام خلیج فارس به زبانها بیاید به همین علت می خواهیم تا سال آینده این همایش در سطح بین المللی برگزار شود. از سویی دیگر جوایز ویژه ای توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی پیشنهاد شده است که اگر کسی بتواند مقاله علمی و پژوهشی خود را در نشریات خارجی با عنوان خلیج فارس چاپ کند یک سکه بهار آزادی به او جایزه می دهیم.

در ادامه این برنامه قرار است از دو جلد کتاب مقالات دهمین همایش خلیج فارس رونمایی شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه