شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر برگزاری شمشین نشست از سلسله نشست‌های «دوشنبه‏های ایرانشناسی» با عنوان «زاگرس در دوران پارینه‌سنگی، نگاهی به شواهد باستان‌شناختی و دیرین محیط»

خبر

برگزاری شمشین نشست از سلسله نشست‌های «دوشنبه‏های ایرانشناسی» با عنوان «زاگرس در دوران پارینه‌سنگی، نگاهی به شواهد باستان‌شناختی و دیرین محیط»

 

بنیاد ایران‌شناسی به‌عنوان مهمترین مرجع و مرکز شناخت و شناساندن ایران، بر آن است تا تحقیقات و پژوهشهای بدیع و چند جانبه‌ای را بدنبال تحقیقات صورت گرفته در زمینهٔ گاهنگاری مناطق تاریخی ایران بثمر رساند. با توجه به اهمیت منطقهٔ زاگرس در تدوین، شکل‌گیری و پیشروی فرهنگ و تمدن ایرانی، طرح پژوهشی «زاگرس‏شناسی» در دستور کار بنیاد می‌باشد، که در همین راستا، ششمین نشست از سلسله نشست‌های هفتگی دوشنبه‌های ایرانشناسی، با موضوع: «زاگرس در دوران پارینه‌سنگی، نگاهی به شواهد باستانشناختی و دیرین محیط» در بنیاد ایرانشناسی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ایرانشناسی، این نشست نخستین برنامه از دستاوردهای بنیاد در طرح «زاگرس‌شناسی» میباشد که، در جریان برگزاری آن پژوهشگران با محورهای زیر به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت:
سرکار خانم دکتر سونیا شیدرنگ، پژوهشگر دانشگاه «بوردو» فرانسه با موضوع: نخستین شواهد باستانشناختی انسان مدرن در زاگرس: نگاهی بر شواهد باستانشناختی پارینه‌سنگی جدید و فرا پارینه‌سنگی؛
جناب آقای دکتر فریدون بیگلری، معاونت فرهنگی و رئیس بخش پارینه‌سنگی موزه ملّی با موضوع: نخستین ساکنان زاگرس، بررسی شواهد سکونتهای پارینه‌سنگی قدیم و میانه؛
جناب آقای دکتر آرش شریفی، پژوهشگر علوم زمین و دیرینه اقلیم‌شناس با موضوع: بازسازی اقلیم دیرینهٔ زاگرس،‌ دانسته‌ها و چالش آنچه که نمی‌دانیم.

لازم به ذکر است، برآیند تحقیقات بنیاد ایرانشناسی در حوزهٔ «باستانشناسی زاگرس» بزودی در غالب چند جلد کتاب ارائه خواهد شد. همچنین پژوهش‌ها در دیگر زمینه‏های فرهنگی و اجتماعیِ زاگرس، در دستور کار مجموعهٔ بنیاد ایرا‏نشناسی می‌باشد. این نشست روز دوشنبه 21 مهرماه 1397،‌ از ساعت 10 تا 12 در بنیاد ایرانشناسی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی: تهران، خیابان شیخ ‌بهایی جنوبی،‌ خیابان ایرانشناسی،‌ پایین‌تر از بزرگراه شهید همت، بنیاد ایرانشناسی مراجعه نمایند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه