جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵ - پیروزی تاریخی ایران مقابل روسیه

ورزش

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۵ - پیروزی تاریخی ایران مقابل روسیه

تیم ملی والیبال ایران پنجمین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال به نخستین پیروزی اش مقابل روسیه دست یافت و بدین ترتیب طلسم شکست مقابل این تیم را شکست.

تیم ملی والیبال ایران در شهر کازان روسیه مقابل بازیکنان نامدار این کشور به میدان رفت. دو تیم در چهار بازی نخست خود موفق به کسب پیروزی نشده بودند و با شرایط مشابه کسب یک امتیاز امید زیادی به پیروزی در بازی رودررو داشتند. تیم ملی والیبال روسیه، با ترکیب دنیز بریکوف، آرتم ولبیک، اوگنی سیووژلز، آندری آشچو، ماکسیم میخائیلف، ایگور کولودینسکی و الکسی وربوف با پیراهن‌های قرمزرنگ به میدان رفت و با نتیجه 3 بر یک در این دیدار خانگی نیز باخت تا همچنان در حسرت پیروزی در این دوره از رقابت‌ها بماند.

در مقابل شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، محمد موسوی، عادل غلامی و لیبرو مهدی مرندی ترکیب سپیدپوشان تیم ایران را در شروع این دیدار تشکیل می‌دادند.


دست نخست 25 – 20، روسیه

اگرچه بازیکنان ایران در شروع این دیدار نمایش پایاپایی را مقابل روسیه ارائه دادند اما بازی دیدنی بیریوکوف و ماکسیم میخائیلوف در حمله باعث شد تا بعد از وقت استراحت اول، زمین تیم ایران آماج حملات این دو بازیکن باشد. در حالی که دریافت‌ کننده‌های ایران ناامید کننده ظاهر شده بودند و نمی‌توانستند سرویس‌های برق‌آسای آشچف و کولودینسکی را مهار کنند، برنامه‌های تهاجمی تیم ایران کاملا مختل شده بود. روسیه در اواسط این ست به برتری 6 امتیازی مقابل ایران دست یافت. کواچ که نمی‌خواست خیلی زود تسلیم شود دست به تعویض‌های پیاپی زد تا بتواند تیمش را به بازی برگرداند.


دست دوم 25-16 ایران

ملی پوشان والیبال ایران ست دوم را طوفانی آغاز کردند. مجتبی میرزاجانپور که به عنوان برگ برنده کواچ در این ست به میدان آمده بود با نمایش خیره کننده خود و حملات پیاپی بارها دفاع مستحکم روسیه را شکست داد. در مقابل وولویچ و برینکو تلاش زیادی برای مهار اسپک‌های سرعتی ایران داشتند.

تیم ملی والیبال ایران تمرکز حملات خود را از منطقه دو زمین گذاشته بود جایی که میلاد عبادی پور می توانست با بهره گیری خطای دفاع روی تور روس ها امتیاز بگیرد. عبادی پور در برابر بهترین دفاع جهان موفق بود. بازی هماهنگ و منسجم ملی پوشان ایران باعث شد تا آنها در یک نتیجه خارق العاده و با اختلاف 9 امتیاز در ست دوم پیروز شوند. در حالی که آلنکوف سرمربی روس‌ها با حیرت کار را از کنار زمین دنبال می کرد ایران 25 بر 16 ست دوم را برد.


دست سوم 25-19 ایران

ملی پوشان والیبال ایران از پیروزی در دست دوم روحیه گرفته بودند. آنها موفق شدند با تمرکز روی حملات قدرتی میرزاجانپور و رضا قرا همچنان کار را به سود خود پیش ببرند. محمد موسوی که در این ست به دوران اوج خود باز گشته بود با دفاع تماشایی خود اجازه نمی داد توپ به راحتی در زمین ایران بخوابد. ملی پوشان والیبال ایران انقدر خوب بازی می کردند که روسیه نمی‌توانست در امتیازها به پای آن‌ها برسد. کواچ با آرامش کار را از کنار زمین دنبال می‌کرد. حتی تعویض های سرمربی روسیه هم جواب نداد. اگرچه ساوین و اسپیریدینوف تلاش زیادی کردند تا روسیه را به بازی برگردانند اما در نهایت تیم ملی والیبال ایران موفق شد در یک بازی تماشایی ست سوم را هم با نتیجه 25 بر 19 به سود خود تمام کند.

در نهایت اما روسیه موفق شد با نمایش خیره کننده خود در دفاع روی تور و ارسال سرویس‌های هدف‌دار و قدرتمند، 25-20 ایران را شکست دهد.


دست چهارم 25-23 ایران

در دست چهارم روسیه چیزی برای از دست دادن نداشت. ملی پوشان ایران که در این دیدار به خودباوری رسیده بودند، با ارائه یک بازی منسجم و تیمی حریف را به زانو در می آوردند. ایران در خانه حریف خیلی زود 6 امتیاز پیش افتاد. موسوی با وجود مصدومیت فراتر از حد انتظار کار می کرد. روسیه تیمی که هیچ گاه در یک مسابقه رسمی مقابل ایران تسلیم نشده بود، حالا در آستانه یک شکست سنگین قرار داشت. ماکسیم میخایلف هر چه در توان داشت ارایه داد، اما نتوانست روسیه را به بازی برگرداند. آنالیز دقیق تیم ایران اجازه کار را به حریف نمی داد. تیم ملی والیبال ایران هر چند در امتیازهای پایانی چند بار به حریف اجازه داد نزدیک شود اما در پایان توانست 25- 23 این ست را نیز به سود خود به پایان ببرد. این در حالی بود که روس‌ها دوبار درخواست بازبینی دادند و امتیاز را برگرداند که این مساله به شدت کواچ را عصبانی کرده بود، اما سرویس آخر روس‌ها به تور برخورد کرد.


در نهایت تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در لیگ جهانی با نتیجه 3 یک مقابل روسیه به برتری رسید.


ملی‌پوشان والیبال ایران باید از ساعت 19:40 فردا (یکشنبه) برای دومین بار مقابل روسیه به میدان بروند.

***

آمار دیدار تیم‌های والیبال ایران و روسیه

نگاهی به آمار عملکرد بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در بازی مقابل روسیه از رقابت پایاپای آن‌ها مقابل دومین تیم رنکینگ فدراسیون جهانی حکایت دارد.

به گزارش ایسنا تیم ملی والیبال ایران موفق شد سه بر یک و با امتیازهای 25-20 ، 16-25، 19-25 و 23-25 روسیه را شکست دهد. ایران در مجموع 95 امتیاز دربرابر 83 امتیاز روسیه به دست آورد. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه 45 حمله موثر داشت، 7 دفاع سالم انجام داد و 5 امتیاز سرویس مستقیم گرفت. در حالی که روس‌ها 45 حمله موثر، 7 دفاع و 8 امتیاز سرویس مستقیم داشتند.

موسوی در این دیدار به تنهایی 5 امتیاز دفاع مستقیم گرفت و از بهترین های ایران بود.

در پایان این دیدار ماکسیم میخایلوف با 15 امتیاز امتیازآورترین بازیکن زمین شد، میلاد عبادی پور نیز 14 امتیاز گرفت و بهترین بازیکن ایران شد. مجتبی میرزاجانپور نیز با 12 امتیاز یکی از بهترین بازیکنان این دیدار لقب گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه