شنبه, 08ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش اوج هیجان ایرانی در جام جهانی والیبال!

ورزش

اوج هیجان ایرانی در جام جهانی والیبال!

دو بازی، فقط دو بازی، آن هم در تهران و در مقابل ژاپن باقی مانده است، تا بلندقامتان والیبال ایران، به مسابقات جام جهانی والیبال راه پیدا کند و اوج هیجان را برای مردم ایران در هفته‌های برگزاری مسابقات لیگ جهانی برای ایرانیان بیافرینند. ایران در روزهای گذشته مصر را در آن کشور در دو بازی شکست داده است.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Gucci, Cerchietto Gg Multicolor In Tela , Sb-roscoffShops

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه حساس خود در زیرگروه لیگ جهانی سال ۲۰۱۳، برای بار دوم مقابل مصر صف آرایی کرد تا در ‌‌پایان موفق شود با پیروزی بر تیمی که جایگاه سیزدهم رده بندی فیبا را در اختیار دارد، دو بازی تا نخستین حضور در لیگ جهانی والیبال فاصله داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، به این ترتیب، تیم ملی ایران برای حضور در لیگ جهانی، تنها ژاپن را روبه‌روی خود می‌بیند و برای حضور در لیگ جهانی، باید دو دیدار خانگی برابر ژاپن برگزار کند.

بنا بر این گزارش، تیم ملی والیبال ایران، موفق شد با پیروزی در ست‌های نخست، سوم و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۲ و در مقابل تک پیروزی مصر در ست دوم با نتیجه ۲۸ بر ۳۰ این دیدار را با نتیجه سه بر یک به سود خود به پایان ببرد.

تیم‌های شرکت کننده و رتبه‌بندی آنان در لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۲
 

 

بنا بر این گزارش، تیم ملی والیبال ایران شنبه شب هم موفق شده بود، تیم ملی مصر را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد. تیم ایران برای راهیابی به مرحله بعد، تنها به یک ست پیروزی در دیدار دوم نیاز داشت، ولی موفق شد نتیجه نهایی دیدار دوم را هم از آن خود کند.

شاگردان «خولیو ولاسکو» ست نخست این مسابقه را با نتیجه ۲۵ بر ۱۲ پیروز شدند تا با توجه به برتری سه بر صفر در مسابقه نخست، راهی دور بعدی زیرگروه لیگ جهانی شوند.

پس از این ست، سرمربی تیم ملی ایران به تدریج بازیکنان اصلی را بیرون کشید تا نفرات ذخیره هم فرصتی برای نشان دادن توانایی‌های خود داشته باشند.

ست دوم این بازی با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود میزبان رقم خورد، اما ایران ست‌های سوم و چهارم را با نتایج ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسید تا در مجموع به برتری سه بر یک دست یابد.

به این ترتیب، ایران با دو پیروزی پیاپی، از سد مصر گذشت تا راهی مرحله بعدی زیرگروه لیگ جهانی شود.

محمد موسوی، علیرضا نادی، حمزه زرینی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، سعید معروف و فرهاد ظریف بازیکنان اصلی ایران در این مسابقه بودند.

امیر غفور، آرش کشاورزی، مهدی مهدوی، مجتبی میرزاجانپور و سعید مصطفی وند نیز بازیکنان ذخیره ایران بودند که در ست‌های گوناگون وارد میدان شدند.

ایران در دور بعدی باید در روزهای هفدهم و نوزدهم شهریور در تهران به مصاف ژاپن برود و در صورت برتری مقابل این تیم سهمیه حضور در لیگ جهانی سال ۲۰۱۳ را به دست خواهد آورد.

بدین ترتیب، تیم ملی ایران برای نخستین حضور در لیگ جهانی باید دو دیدار خانگی برابر ژاپن برگزار کند.

 


سایت فدراسیون جهانی والیبال، در پایان بازی با اشاره به نقش کلیدی مربیان در این دور از مسابقات، با تمجید از بازی دادن بازیکنان ذخیره در دور بعدی، در مطلبی تفصیلی به شرح افتخارات ولاسکو در تیم ملی والیبال کشورمان پرداخت و به نقل از وی نوشت: خیلی خوشحالیم که شانس حضور در دور بعدی مسابقات را به دست آوردیم. ست اول این مسابقه برایمان بسیار مهم بود که بد آغاز کردیم اما موفق شدیم با مدیریت کردن شرایط، آن را به پایانی خوب گره بزنیم.

علیرضا نادی، کاپیتان تیم ملی کشورمان نیز در پایان بازی گفت: از این پیروزی بسیار خوشحالم اما ما یک بازی دیگر در روز یکشنبه در پیش رو داریم؛ برای این مسابقه به خوبی تمرین کرده بودیم و پیش از اینکه به مصر بیاییم، با بررسی شیوه بازی تیم مصر، شناخت خوبی از آنها به دست آورده بودیم.
حسن عبدالعزیز، مربی تیم ملی والیبال مصر هم درباره دومین شکستی که از تیم ملی کشورمان متحمل شدند، گفت: من ۳۵ روز پیش مسئولیت این تیم را عهده دار شدم. بعد از المپیک هم بسیاری از تیم‌ها در دوران استراحت به سر می‌برند و این موضوع عاملی شد تا نتوانیم دیدارهای تدارکاتی و دوستانه برگزار کنیم. در ست اول اشتباهات شخصی زیادی داشتیم؛ در حالی که پیروزی در این ست می‌توانست ما را به پیروزی در کل مسابقه رهنمون کند. سعی کردم تغییراتی در نوع بازی ایجاد کنم اما متاسفانه زمان کوتاه بود!
اشرف ابوالحسن، کاپیتان مصر نیز در پایان این دیدار با تبریک این پیروزی به ایرانیان، گفت: از عملکردمان در مسابقه امروز خشنود هستم؛ ما زمان کوتاهی برای رسیدن به هماهنگی در اختیار داشتیم و در برابر تیمی قرار گرفتیم که هم از تدارک خوبی برای این مسابقات بهره می‌برد و هم مربی نامداری در اختیار دارد. امیدوارم که در مسابقه بعدی بهتر ظاهر شویم.


بر پایه این گزارش، قرار است ملی پوشان ایران عصر دوشنبه از قاهره به استانبول و سپس از آنجا به تهران پرواز کنند. زمان ورود تیم ملی به فرودگاه امام خمینی (ره) ساعت ۵ بامداد روز سه شنبه عنوان شده است. تیم ملی ژاپن نیز روز پنجشنبه وارد کشورمان خواهد شد.

دبیر فدراسیون والیبال درباره چگونگی انتخاب کشورمان به عنوان میزبان دو مسابقه نهایی در برابر ژاپن می‌گوید: با توجه به اینکه ایران در رده‌بندی جهانی والیبال از رتبه بالاتری نسبت به ژاپن برخوردار است، بر اساس قوانین لیگ جهانی والیبال، مسابقات این مرحله به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

افشار دوست با بیان اینکه بر این اساس، روزهای ۱۷ و ۱۹ شهریورماه در ساعت ۱۹، دو بازی در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد تا پیروز نهایی این دیدار‌ها جواز حضور در لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۳ را به دست آورد، گفت: بنابراین منتظر مردم والیبال دوست کشورمان در این بازی‌ها هستیم تا همانند گذشته از ملی‌پوشان والیبال حمایت کنند.

لیگ جهانی والیبال از ۱۶ تیم تشکیل می‌شود که بر اساس یک سیستم چرخشی، میزبانی آن بر عهده شهرهای مختلفی قرار خواهد گرفت؛ اینجاست که تیم‌های مختلف می‌توانند از فرصت میزبانی در یک دور مسابقات بهره‌مند شده و با حضور تیم‌های ملی مطرح والیبال جهان، لذت تماشای مسابقات درجه یک و زیبا را به مردمانشان بچشانند.

با پایان یافتن رقابت‌های انتخابی، لیگ جهانی با مراحلی مشابه المپیک (رقابت گروهی با انتخاب تیم‌های بر‌تر هر گروه و بعد، مراحل یک چهارم، نیمه نهایی و فینال) پی گرفته خواهد شد و در هر مرحله یک میزبان به خود خواهد دید.

بد نیست که بدانید، «لیگ جهانی والیبال» مسابقاتی بین‌المللی است که از سال ۱۹۹۰، هر ساله در سطح تیم‌های ملی و با مدیریت فدراسیون بین‌المللی والیبال برگزار می‌شود که طی ادوار مختلف، برزیل با ۹ دوره و ایتالیا با ۸ دوره، پر افتخار‌ترین تیم‌های حاضر در سطح آن هستند که از قضا تنها تیم‌های حاضر در تمامی ادوار هم هستند.

گفتنی است، در آخرین دوره مسابقات لیگ جهانی (۲۰۱۲) که در سال اخیر خورشیدی به انجام رسید، تیم ملی لهستان موفق شد برای نخستین بار به مقام قهرمانی برسد تا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در دور آتی حضور یابد.

موفقیت در برگزاری مسابقات مردان سبب شد تا فدراسیون جهانی والیبال به راه‌اندازی مسابقات جایزه بزرگ زنان اقدام کند؛ مسابقاتی بسیار محبوب در شرق آسیا که از آن به عنوان خواهرخوانده لیگ جهانی نام می‌برند اما هنوز تا تبدیل شدن آن به لیگ جهانی والیبال زنان زمان لازم است.


برای دیدن تصویر بزرگتر روی عکس کلیک کنید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه