جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی میراث معنوی زنگ‌ زورخانه‌ها برای جهان پهلوان تختی در خوی بصدا در آمدند

زنگ‌ زورخانه‌ها برای جهان پهلوان تختی در خوی بصدا در آمدند

مزار جهان پهلوان تختی در تهران و مزار استاد و مرادش پهلوان پوریای ولی در شهر خوی واقع است که مهجوریت مزار مرشد و مراد در تهران و خوی دل هر علاقه‌مند، فرهنگ دوست و ورزش‌دوست و ورزشکاری را به درد می‌آورد.

shock drop air force 1 full uv reactive | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با پیگیری‌های نماینده‌ی مردم خوی در مجلس شورای اسلامی مصوباتی در دوره‌های گذشته برای ساخت آرامگاه پوریای ولی آن عارف، مراد و اسوه‌ی ورزشکاران و پهلوانان در خوی تصویب شد اما متأسفانه هیچ وقت به مرحله اجرا در نیامد، نمی‌خواهیم بدنبال یافتن و معرفی مسبب و مسببان این مسأله باشیم، اما حاکی از مظلومیت فرهنگ، هنر و مفاخری است که در این سرزمین و در این خاک آرمیده‌اند.


برنامه‌ی ورزش از نگاه دو شبکه دو سیما فرصتی داد تا عشق و علاقه‌ی مردم خیر و فرهنگ دوست کشور ایران به محک آزمایش گذاشته شود، حضور نماینده‌ی مردم خوی در مجلس، پیشکسوتان کشتی و پهلوانی نظیر«محمدرضا طالقانی»، «علیرضا دبیر» و «نظافت‌دوست» در این برنامه و کمک خواهی‌شان از مردم خیر برای ساخت موزه‌ی جهان پهلوان تختی و بارگاه پوریای ولی در خوی جرقه‌ای شد که مردم سرزمین دلیران و پهلوانان ایران زمین مهر و مهرورزی خودشان را دوباره بر سرزمین تختی‌ها و پوریای ولی‌ها نشان دهند و بگویند با هیچ چشمداشت و پیش شرطی سرزمین و مفاخر و پهلوانانشان را دوست دارند و حاضرند برایش جانفشانی کنند.

دکتر «حسینی صدر» نماینده‌ی مردم خوی در این برنامه با اشاره به‌وجود مزار شمس تبریزی و پوریای ولی و دیگر بزرگان فرهنگ وهنر و دین و ادب در خوی تصریح کرد: در درجه‌ی نخست نگاهمان به این مفاخر ملی و بین‌المللی است و در درجه‌ی دوم باید شأنیت این مفاخر با احداث آرامگاهی در خور شأن و شخصیتشان حفظ شوند تا برای مردم کشور و جهان معرفی شوند.

این نماینده‌ی مجلس افزود: نباید اجازه دهیم دیگران از غفلتمان علیه خودمان استفاده کنند.

«محمدرضا طالقانی» نیز با اشاره بوجود مراحل بوروکراتیک اداری سخت برای ساماندهی و ساخت موزه‌ی جهان پهلوان تختی در چند سال گذشته اظهار کرد: این برنامه‌، نخستین برنامه‌ایست که احساس می‌کنم برای مفاخر کشور قدمی عملی برداشته می‌شود.

وی تشکیل کارگروهی با حضور نماینده‌ی مردم خوی و «علیرضا دبیر» برای ساماندهی و ساخت موزه‌ی تختی و مزار پوریای ولی در خوی را خواستار شد.

«علیرضا دبیر» نیز به‌عنوان عضو شورای شهر تهران آمادگی‌اش را برای ساخت موزه‌ی تختی و مزار پوریای ولی اعلام و اظهار کرد: همیشه، خودم را متعلق به جامعه ورزشی می‌دانم و چه افتخاری بهتر از این برای پهلوان پوریای ولی و جهان پهلوان تختی کاری در خور انجام دهم.

در این برنامه‌ که تا ساعت 2.5 بامداد با همراهی مردم خیر کشور پخش می شد تلفن‌های خیرین از جای جای کشور برای کمک‌های مالی هر لحظه بیشتر می‌شد تا جایی که مجری اعلام کرد نخستین جشن ملی گلریزان برای ساخت موزه‌ی تختی و مزار پوریای ولی در خوی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، انجام چنین برنامه‌ها و حرکت‌های ارزشمندی نشان‌دهنده‌ی این است که وقتی به مردم اعتماد و میدان داده شود مردم خودشان برای حفظ مفاخر وارزش‌هایشان پیشقدمند و دولت‌ها نیز در کنار مردم و با کمک به آنها باید در پیمودن این مسیر سخت و مشکل آنان را یاری و همراهی کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه