پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ریزگردها 107 باکتری و 106 قارچ دارند

زیست بوم

ریزگردها 107 باکتری و 106 قارچ دارند

وی اضافه کرد: در منازل هم برای محافظت به افراد توصیه می‌شود از پرده‌های ضخیم استفاده کنند و درب و پنجره‌ها را به هنگام افزایش غلظت گرد و غبار، ببندند.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | cute adidas girl sketch easy whole body - Upstart Balance 550 "UNC"/"Baby Blue" - BB550HL1 - LacollesurloupShops

یک متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری‌های ریه درباره ریزگردها، گفت: در هر گرم از ریزگردها 107 باکتری و 106 قارچ وجود دارد که شایع‌ترین قارچ، آسپیراژیلوس است همچنین مواد آلاینده‌ای مانند فلزات سنگین از ‌جمله سرب در زمان حضور گرد و غبار‌ها می‌توانند غلظتی سه برابر پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر"محمد دیوانی" با بیان اینکه ریزگردها یا ذرات گرد و غبار، مواد معلق جامد در هوا هستند که از خاک‌های بیابانی تولید می‌شوند، اظهار کرد: ریزگردها از نظر اندازه و سایز ذرات، مواد میکروبی همراه و مواد آلاینده همراه ریزگردها حائز اهمیت هستند به طوریکه ریزگردهای موجود در کشور، اندازه‌ای کمتر از یک و نیم میکرون دارند که این سایز کوچک به آن‌ها اجازه می‌دهد به تمامی قسمت‌های ریه نفوذ کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: ریزگردها میزان مرگ و میر را در افرادی که بیماری زمینه ریوی یا بیماری قلبی عروقی دارند، افزایش می‌دهد.

دیوانی تصریح کرد: ریزگردها در افراد سالم می‌تواند موجب تنگی نفس، سرفه، ترشحات خلطی، گرفتگی صدا و حتی سینوزیت شود و در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای ریه مانند آسم، COPD دارند، باعث تشدید بیماری شده و در مواردی منجر به بستری می‌شود.

وی اضافه کرد: توصیه می شود افراد سالم حتماً از ماسک‌های فیلتر‌دار استفاده کنند چراکه ماسک‌های معمولی کاغذی به علت داشتن منافذ با سایز بزرگتر، به راحتی امکان عبور ریزگردها را فراهم می‌کنند و مانعی در برابر آن‌ها محسوب نمی شوند.

این فوق تخصص بیماریهای ریه ادامه داد: همچنین به افرادی که بیماری زمینه‌ای ریوی یا قلبی عروقی دارند توصیه می‌شود در زمان آلودگی هوا ترجیحاً در منزل بمانند و در صورت لزوم هنگام خروج از منزل از ماسک‌های فیلتر‌دار استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در منازل هم برای محافظت به افراد توصیه می‌شود از پرده‌های ضخیم استفاده کنند و درب و پنجره‌ها را به هنگام افزایش غلظت گرد و غبار، ببندند.

دیوانی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان کولرهای آبی می‌توانند وسیله‌ای برای انتقال ذرات گرد وغبار به داخل منازل شوند که در اینصورت لازم است از تهویه‌های مطبوع استفاده کرد و در هنگام نیاز به استفاده از کولرهای آبی حتماً آن‌ها را زیر سایه قرار داده و پوشال‌های کولر بطور مرتب تعویض شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه