پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر علامت‌هایی در چشم برای تشخیص «ام اس»

خبر

علامت‌هایی در چشم برای تشخیص «ام اس»

در بیماری ام اس بررسی عصب چشم صورت می‌گیرد در اکثر مواقع حدود 40 تا 50 درصد از افراد ممکن است بیماری ام اس خود را فقط به شکل علائم چشمی نشان دهند.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | adidas party delilah los angeles , sivasdescalzo - Sneakers and clothes online

بیماری ام اس دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و علت اصلی آن تخریب بافتی است که در مغز خود را نشان می‌دهد.

احمد میرشاهی جراح و متخصص چشم و فوق تخصص جراحی شبکیه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در بیماری ام اس بررسی عصب چشم صورت می‌گیرد در اکثر مواقع حدود 40 تا 50 درصد از افراد ممکن است بیماری ام اس خود را فقط به شکل علائم چشمی نشان دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در بعضی از افراد نیاز است "نوار عصب چشم" گرفته شود تا هرگونه اختلالی را نشان دهد زیرا در بیشتر مواقع این اختلالات بالینی نبوده و فقط در نوار چشم خود را نشان می‌دهند.

وی گفت: بیماری ام اس یا مالتیپل اسکلروزیس بیماری است که سیستم عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و علت اصلی آن تخریب بافتی است که درمغز خود را نشان می‌دهد بیمار علائم مختلفی را می‌تواند به صورت علائم حرکتی و علائم حسی داشته باشد.

در چشم 2 علامت شاخص برای بیماری ام اس وجود دارد. عارضه اول، گرفتاری عصب چشم است که مانند هر عصب مرکزی دیگری در جریان این بیماری گرفتار می‌شود در این گونه موارد، التهابی روی عصب یا پشت عصب اتفاق می افتد و منجر به کاهش دید می‌شود ممکن است در بعضی موارد همراه با اختلال در میدان بنایی و یا همراه با دیدن سایه‌هایی در جلوی چشم باشد.

میرشاهی گفت: عارضه دومی که بیماری ام اس ایجاد می‌کند التهابی است که در قسمت‌های محیطی شبکیه به وجود می‌آید این التهاب هم می‌تواند باعث کاهش دید و ایجاد سایه در جلوی چشم شود. یکی از معاینات که در بیماران مبتلا به ام اس ایجاد می‌شود معاینات چشمی است متخصص شبکیه چشم با دیدن عصب می‌تواند متوجه شود که مشکلی برای بیمار اتفاق افتاده است یا خیر.

وی اظهار داشت: در مرحله حاد بیماری ام اس درمان اصلی با استفاده از تزریق وریدی کورتون انجام می‌شود معمولا این دوره درمانی حدود 2 هفته به طول می‌انجامد و بعد از آن داروهای مختلفی که برای جلوگیری از عود بیماری برای بیمار تجوید می‌شود که به شکل خوراکی یا تزریق‌های زیر جلدی برای بیماری صورت می‌پذیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه