جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر پزشكان نقطه ضعف باكتري ايكولي را پيدا كردند

خبر

پزشكان نقطه ضعف باكتري ايكولي را پيدا كردند

پزشكان يك مركز آلرژي و ايمونولوژي در آمريكا از شناسايي يك مولكول ناشناخته در باكتري خطرناك ايكولي خبر دادند كه نقطه ضعف اين باكتري محسوب مي‌شود و مي‌توان با توجه به نقش اين مولكول به جنگ ايكولي و سايرعفونت‌هاي باكتريايي رفت.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Air Jordan Release Dates 2020

به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين ميكروب كشنده كه از طريق مواد غذايي آلوده وارد بدن مي‌شود عامل بروز بيماري و مرگ در سراسر جهان است و تاكنون تلاش‌هاي جهاني براي مقابله با آن با شكست مواجه شده است.

به نوشته روزنامه يو اس اي تودي، دكتر ميچل كروننبرگ مدير اداره علوم انستيتو آلرژي و ايمونولوژي "لاجوليا" در آمريكا در اين مطالعه متذكر شد: ما دريافته‌ايم كه يك مولكول خاص موسوم به HVEM، نقش حياتي در حفاظت از بدن در برابر باكتري ايكولي و ديگر عفونت‌هاي باكتريايي دارد كه ميكروب‌هاي آنها از طريق جداره مجاري تنفسي يا روده كوچك وارد بدن مي‌شوند.

به گفته متخصصان، اين مولكول توسط سلول‌هاي بافت لايه سطحي جداره ريه و روده كوچك توليد مي‌شود. درواقع مولكول HVEM در اين سلول‌ها مانند يك گارد مرزي عمل مي‌كند كه به وجود باكتري‌هاي مهاجم واكنش نشان مي‌دهد و به سيستم ايمني بدن علامت مي‌دهد كه سربازان بيشتري براي مبارزه به بافت عفوني شده بفرستد.

به گفته متخصصان علوم پزشكي دانشكده هاروارد، اين يافته از بسياري از جنبه‌ها در عرصه مطالعات درماني و پزشكي مفيد و كاربردي خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه