سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر تظاهرات روز کارگر در ترکیه به خشونت کشیده شد

خبر

تظاهرات روز کارگر در ترکیه به خشونت کشیده شد

تظاهرات روز جهانی کارگر در ترکیه با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد و منجر به بازداشت و زخمی شدن دهها نفر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مردم ترکیه امروز به مناسبت روز جهانی کارگر در استانبول تظاهرات کردند که این تظاهرات به دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

پلیس ترکیه پس از عدم توجه معترضان به ممنوعیت راهپیمایی در میدان تقسیم استابول برای مقابله با آنها از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کرد.

شهر استانبول از لحظات اولیه امروز با حضور هزاران نیروی پلیس تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت. نیروهای پلیس تلاش کردند تا با ایجاد موانع در مسیر میدان تقسیم مانع از رسیدن معترضان به این میدان شوند که محل تجمع چند هفته ای احزاب چپ در سال ۲۰۱۳ بود.

در جریان این تظاهرات، دهها نفر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. گفته می شود دستکم ۱۵ نفر نیز در این تظاهرات زخمی شده اند.

یکی از معترضان در حالیکه نسخه کوچکی از قانون اساسی این کشور را به دست داشت گفت: مردم خواستار استماع مشکلات خود توسط دولت هستند، اما دولت نمی خواهد به مشکلات مذکور پیش از انتخابات ماه ژوئن گوش دهد.

در ناآرامی‌های سال گذشته، هشت نفر کشته و هزاران نفر در درگیری با نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی زخمی شدند.
خاطرنشان می شود در سال ۱۹۹۷ هنگام برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در میدان تقسیم استانبول، بیش از ۳۰ نفر در درگیری‌های میان کارگران و نیروهای دولتی کشته شدند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه