شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر اعلام گرم‌ترین و خنک‌ترین استان‌های کشور

خبر

اعلام گرم‌ترین و خنک‌ترین استان‌های کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی سه روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز، شمال شرق کشور و نیز سواحل دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان نیز به طور لحظه‌ای وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید از سمت کشور عراق خاطرنشان کرد: به همین دلیل طی سه روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان وضعیتی غبارآلود و برخی از ساعات همراه با باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است. همچنین در سه روز آینده شاهد وزش شدید باد، طوفان و گرد و خاک در نواحی شمال شرقی، شرق و جنوب شرق کشورمان بویژه در منطقه زابل خواهیم بود.

به گفته وظیفه در پی طوفان حاره‌ای آشوبا طی دو روز گذشته بیشتر مناطق دریای عمان مواج بوده و در نیمه شرقی آن نیز وضعیت طوفانی پیش‌بینی شده است که از شدت آن از روز یکشنبه کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه نیمه غربی خلیج فارس و در روزهای شنبه و یکشنبه نیز سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

وی درخصوص وضعیت هوای پایتخت در روز شنبه 23 خردادماه نیز گفت: آسمان تهران در این روز صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی شده که در پاره‌ای از نقاط شاهد بروز پدیده گرد و خاک و در بعضی از ساعات نیز شاهد وزش باد شدید خواهیم بود. همچنین بیشینه و کمینه دمای تهران نیز 37 و 23 سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وظیفه درخصوص گرم‌ترین استان‌های کشور نیز گفت: سه استان خوزستان، قم و یزد به ترتیب با بیشینه دمای 46، 42 و 42 درجه بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور در روز شنبه خواهند بود و استان‌های اردبیل، زنجان و کردستان نیز با کمینه‌ دمای 7، 8 و 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین استان‌های کشور در این روز خواهند بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه