پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر رگبارشدید و آبگرفتگی معابر درکرج - آسمان البرز درتسخیر ریزگردها

خبر

رگبارشدید و آبگرفتگی معابر درکرج - آسمان البرز درتسخیر ریزگردها

تندباد شدید و پدیده گردو غبار که از جمعه شب آسمان استان البرز به ویژه شهرستان کرج را فرا گرفته بود، امروز شنبه نیز ادامه یافت، به گونه ای که با افزایش گرد و خاک، کرج در تسخیر ریزگردها قرار گرفت و دقایقی پیش با وقوع رگبار شدید برخی از معابر شهر کرج دچار آبگرفتگی شد.

به گزارش ایرنا، برخی گزارش ها حاکی از آن است که سرعت تندباد در برخی مقاطع زمانی به بالای 60 کیلومتر بر ساعت افزایش یافت و باعث تشدید پدید گردو غبار شد.

منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی استان البرز شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مردم توصیه کرد که در این شرایط کمتر در فضای عمومی و باز قرار گیرند.

وی با اشاره به ناپایداری های جوی در یکی دو روز اخیر، گفت: این ناپایداری ها در شهر هشتگرد نیز باعث ایجاد پدیده ریزگردها و گرد و خاک شده است. در کرج نیز تا پایان وقت شنبه این ناپایداری ادامه می یابد و فردا نیز با شدت کمتری ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به بارش باران و رگبار در شهرستان کرج، گفت: امشب نیز احتمال تداوم این رگبارها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی البرز گفت که در این شرایط احتمال سقوط تابلو و درختانی که هرس نشده اند وجود دارد و اساسا نیازمند استاندارسازی در شهرسازی با توجه به شرایط اقلیمی استان البرز هستیم.

وی اظهار داشت: گردوغبار و باد شدید در این فصل طبیعی است و رعد و برق وناپایداری هوا و خشکی زمین سبب تولیدباد در استان البرز می شود.

مدیر کل هواشناسی استان البرز گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو از کشور تا اوایل هفته آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر شرایط برای رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در نوار شمالی کشور، دامنه های البرز و زاگرس مرکزی مهیاست، بر این اساس در 24ساعت آینده آسمان استان کمی ابری خواهد بود و در بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات رگبار پراکنده یا رعدوبرق پیش بینی می شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه