جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر نمایشگاه آثار معرق در فرهنگ‌سرای بهمن برپا می‌شود

خبر

نمایشگاه آثار معرق در فرهنگ‌سرای بهمن برپا می‌شود

نمایشگاه آثار معرق استاد «صلاح‌الدین علامه‌زاده» و هنرجویان این استاد از ١٧ تا ٢٧ اردیبهشت‌ماه به مدت 11 روز در نگارخانه فرهنگ‌سرای بهمن برپا خواهد بود.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

به گزارش میراث آریا (chtn)، و به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای بهمن، در اوایل هر سال نمایشگاهی از آثار استاد علامه‌‌زاده و هنرجویانش در نگارخانه فرهنگ‌سرای بهمن برپا می‌شود.

بر اساس این گزارش، این نمایشگاه شامل آثاری است که استاد علامه‌زاده از بین آثار هنرجویانش در مناطق شهر تهران برگزیده است که شامل 100 اثر در ابعاد مختلف و از اشکال گل، مرغ، چهره، طبیعت و ... می‌شود. در این نمایشگاه امکان فروش آثار این هنرجویان فراهم شده است.

استاد علامه‌زاده، بیش از 40 سال است که معرق چوب را به عنوان یک رشته هنـری دنـبال می‌کند و نزدیک به 30 سال است که این هنر سنتی ظریف ایرانی را تدریس می‌کند و تاکنون بیش از 200 استاد معرق زیر نظر ایشان آموزش دیده‌اند.

در حال حاضر شاگردان این استاد معرق‌کار، این هنر را در ایران و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی، کانادا، ایالات متحده و استرالیا به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

استاد علامه‌زاده تاکنون نمایشگاه‌های متعدد معرق را در داخل و خارج ایران از جمله در کشورهای کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس، امارات متحده عربی (ابوظبی) و همچنین در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرده و سخنرانی‌هایی نیز در ارتباط با هنرهای میهن‌مان به‌ویژه هنر معرق داشته است و تمام این نمایشگاه‌ها با استقبال عمومی مواجه شده‌اند.

یکی از کارهای استاد علامه‌زاده، تعلیم هنر معرق با سبکی خاص به نابینایان جوان است که این کار در تاریخ هنر جهان به‌ویژه هنر معرق بی‌سابقه است و آثار این هنرمندان نابینا تاکنون در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش گذاشته شده و تحسین بینندگان را بر انگیخته است.

استاد علامه‌زاده بیش از 17 سال است که هنر معرق را در فرهنگ‌سرای بهمن به علاقه‌مندان این رشته آموزش می‌دهد.

شهروندان هنردوست می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از 17 تا 27 اردیبهشت‌ماه به سالن نگارستان فرهنگ‌سرای بهمن مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٥٥٣١٢١٨٠ تماس بگیرند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه