جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر دهمین نمایشگاه گل و گیاه در تهران گشایش یافت

خبر

دهمین نمایشگاه گل و گیاه در تهران گشایش یافت

برگرفته از روزنامه اطلاعات

 

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته امروز در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری (بوستان گفت‌وگو) افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران دیروز در نشست خبری با اعلام این مطلب، افزود: دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه از امروز به مدت پنج روز با حضور 246 تولیدکننده داخلی و71 شرکت خارجی از کشورهای ارمنستان، نروژ، مالزی، استونی، جمهوری چک، ترکیه، نیوزیلند، اسلواکی، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، سریلانکا، فرانسه، فنلاند، کانادا، مصر، نروژ، هلند، هند و روسیه برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ گیاه‌پروری و جلب مشارکت مردمی در افزایش سرانه فضای سبز و حفظ و حراست از محیط زیست، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و فراهم آوردن امکانات مناسب برای استفاده از تجربیات کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مختاری با اشاره به این که نمایشگاه گل و گیاه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است، افزود: در این نمایشگاه، اقلامی همچون گل و گیاهان آپارتمانی و فضای باز، گل‌های شاخه بریده، خاک، کود، لوازم و ادوات باغبانی و انواع گلدان و فلاور باکس به نمایش گذاشته شده است. به‌علاوه، غرفه‌های توسعه فضای سبز عمودی با هدف آشنا کردن شهروندان با مزایا و اثرات مثبت آن در بهبود محیط زیست شهری و ارائه روش‌های مختلف سنتی تا پیشرفته در فضای باز و یکی از سالن‌های نمایشگاه برپا شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها، مساحت فضای برگزاری نمایشگاه گل و گیاه را 15 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی، کار و سرمایه‌ ایرانی مزین شده، فرصت مناسبی برای توسعه و ارتقاء ظرفیت‌های ملی تولید گل و گیاه و پشتیبانی از تولیدکنندگان و حمایت از مصرف‌کنندگان به‌وجود می‌آورد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه گل و گیاه با عناوین متنوع گیاهان آپارتمانی، تراریوم، کاشت نشاء فصلی و سبزی‌کاری به صورت گردشی در سه غرفه ایجاد شده در فضای باز نمایشگاه را از برنامه‌های جنبی آن ذکر کرد و گفت: بر پایی ایستگاه نقاشی در طبقه فوقانی نمایشگاه و توزیع بروشورهای آموزش مردمی گل و گیاه از دیگر فعالیت‌های نمایشگاه دهم است که با هدف ارتقاء شناخت اقشار مختلف مردم برگزار شده است.

مختاری گفت: با دستور شهردار تهران، همزمان با برگزاری نمایشگاه، کاروانی از گل متفاوت از سال‌های گذشته و با کیفیت و کمیتی برتر در سطح شهر تهران به گردش درخواهد آمد.

وی افزود: قرار است این کاروان علاوه بر گردش در شهر، در میدان‌ها و بوستان‌های ولایت، لاله، هفت‌تیر، نبوت و ولیعصر با هدف تسهیل دسترسی و بازدید شهروندان استقرار پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها با اشاره به این که سازمان به موازات انجام وظایف توسعه‌ای خود از طریق ایجاد پارک‌ها، بوستان‌ها، توسعه کمربند فضای سبز، جنگلکاری در مناطق حاشیه‌ای یا خارج از محدوده شهر و همچنین حفاظت و صیانت از فضاهای سبز خصوصی و نیمه‌خصوصی درون‌شهری، کوشیده است بسترهای مناسب و مطلوب‌تری را برای ایجاد پیوند بین مجموعه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان به گل و گیاه فراهم آورد، گفت: سازمان پارک‌ها در جهت تحقق اهداف شورای شهر و به ویژه رهنمودهای شهردار تهران تلاش کرده است تا فرصت‌ها و ظرفیت‌های دخالت، نظارت و مشارکت مردم را در کارهای مرتبط با وظایف خود ایجاد کند. دراین راستا، تلاش شده است که به موازات حجم عظیمی از فعالیت‌های اجرایی برای توسعه فضای سبز، از طریق فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و ترویجی فضای سبز، رابطه‌ای آگاهانه مبتنی بر احترام متقابل بین انسان شهرنشین و محیط طبیعی فراهم شود.

مختاری وجود چهار فصل و تولید انواع مختلف گونه‌های گل و گیاه در کشور را زمینه مساعدی برای افزایش صادرات این تولیدات بیان کرد و گفت: در این راه قطعاً نیاز همه جانبه به حمایت و مشارکت دولت و دستگاه‌های ذیربط و ارتقاء بسته‌بندی گل و گیاه و حمل و نقل آن به نقاط مختلف جهان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها در ادامه این گفت‌وگو به وجود 1870 پارک محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شهر تهران اشاره کرد و در عین حال افزود: از این تعداد حدود 700 پارک از زمان مدیریت دکتر قالیباف و 118 مورد هم در سال 90 احداث شده است.

وی با اشاره به این که امسال در سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 34 میلیون درخت و درختچه به منظور توسعه فضای سبز شهر تهران، غرس می‌شود، گفت: طراحی احداث گل و گیاه در 50 کیلومتر حریم بزرگراه امام علی(ع) انجام شده و تا تکمیل این بزرگراه، فضای سبز آن هم تامین خواهد شد، گفت: واکاری درختان سراسر خیابان ولیعصر با غرس تعداد زیادی درخت با قدمت بالا انجام شده است.

مختاری در پایان تصریح کرد که با اعلام سازمان پارک‌ها صاحبان 700 خانه برای ایجاد فضای سبز مقابل منزلشان تماست گرفتند. که سازمان پارک‌ها این مسئولیت را به‌طور رایگان انجام داد و در صورت تماس‌های سایر شهروندان،‌ این امر اجرا خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه