سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر افتتاح نمایشگاه خط بسم‌الله در موسسه فرهنگی اکو

خبر

افتتاح نمایشگاه خط بسم‌الله در موسسه فرهنگی اکو

گزارش و عکس: نیکو گرشاسبی نیا

مراسم بازگشایی نمایشگاه خط بسم‌الله، در روز جمعه 21 تیرماه 1392 در موسسه فرهنگی اکو واقع در خیابان اقدسیه تهران برگزار شد. این نمایشگاه با حضور آقای حسینی و جمعی از مهمانان خارجی از کشورهای چین، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و هنرمندان ایرانی افتتاح گردید.

آثار در دو قسمت خارجی و داخلی به نمایش درآمده است. گفتنی است در نمایشگاه یادشده در قسمت خارجی با موضوع‌های نشانواره (لوگو)، گرافیک و تصویر سازی و در قسمت داخلی، با موضوع‌های نقاشی‌خط و خوشنویسی همراه است. خانم مهر پور در گفتگویی در مورد نمایشگاه بسم الله به نحوه برگزاری این نمایشگاه اشاره کردند و گفتند: «این نمایشگاه در دو قسمت داخلی و خارجی تهیه شده است. در قسمت خارجی فراخوان در میان تمامی کشورهای اسلامی و همچنین عضو اکو مانند تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، چین، بوسنی.... اعلام شد. کارهای ارسالی مورد ارزیابی قرار گرفته و عده¬ای از آثار انتخاب شدند. آثار خارجی به صورت رقابتی هستند. نمایشگاه داخلی نیز شامل دو قسمت نقاشی‌خط و قسمت خوشنویسی است. این قسمت حالت رقابتی ندارد. از عده¬ای از اساتید برتر درخواست کار شد و جمعی از خوشنویسان نیز آثاری را ارسال کردند. این آثار نیز مورد ارزیابی واقع شد و برای حضور در نمایشگاه آماده شد. در این نمایشگاه با توجه به محدودیت جا، قسمتی از آثار ره یافتگان (آثار برتر) در معرض دید عموم قرار گرفت. این آثار به همراه آثار دیگر ارسال شده در هفته آینده در فرهنگستان نیاوران به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه از 22/4/92 تا 27/4/92 در موسسه فرهنگی اکو واقع در خیابان اقدسیه جهت بازدید عموم برپا است. همچنین آثار بسم الله به طور کامل از تاریخ 1/5/92 تا 10/5/92 در فرهنگسرای نیاوران برای عموم به نمایش در خواهد آمد.

 

دیدگاه‌ها   

0 #1 Guest 1392-04-24 17:26
ایرانیان همواره با راه خداشناسی دانش و هنر را از آسیبهای زمان نگاه داشته اند . معماری را با ساخت مساجد و مزدگدها- موسیقی را با تلاوت زند و اوستا و قرآن و روضه - نمایش را با سیاوشان و تعزیه - خط را با کتابت و کتیبه - اخترشناسی را باپاس گاهان و آیینهای مقدس چون نوروز و یلدا و رمضان و رویت اهله - جغرافیا را با یافتن نیمروزان و قبله - نقاشی را با پرده خوانی و شاهنامه و... درود بر ایرانیان گمنامی که با کوشش و خرد - هنر و دانش را به رنگ خدای در آوردند تا آن را از گزند روزگار نگهدارند و به ما برسانند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه