چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر همزمان با یاد روز حکیم ابوالقاسم فردوسی - کنسرت ارکستر بزرگ فردوسی در کنار آرمگاهش

خبر

همزمان با یاد روز حکیم ابوالقاسم فردوسی - کنسرت ارکستر بزرگ فردوسی در کنار آرمگاهش

همزمان با یادروزحکیم ابوالقاسم فردوسی ارکستر بزرگ فردوسی در آرامگاه وی به اجرای کنسرت خواهند پرداخت. این ارکستر روز دوشنبه 25 اردیبهشت ماه 1391 از ساعت 17 تا 20 به سرپرستی و آهنگسازی "احسان ابراهیمی" و به خوانندگی "حمید هادی" به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | nike sb prod high tower price

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، این ارکستر روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به سرپرستی و آهنگسازی "احسان ابراهیمی" و به خوانندگی "حمید هادی" به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

همچنین در این کنسرت قطعاتی مانند ایران ،شکسته خواب ،سربداران ،مرز پرگهر، ای ایران ، کوهستان ، سرزمین من و قطعاتی آوازی برگرفته شده از اشعارحکیم ابوالقاسم فردوسی بصورت سلو نوازی با سنتور و ویلن و دوتارخراسانی و... نیز اجرا می شود.
در این کنسرت مهدی موسوی پاکدل( آلتو ) ، نیما حقیقی، امیر ترکمن( ویلنسل )،حسین افشاریان، رضا زنگویی، علی ایران پناه( فلوت )،مهدی ترکمن، مهدی حافظ، فریبا ایران نژاد ( کلارینت ) ، علی محمدخانی ( ساکسیفون ) ، احسان ابراهیمی( سرپرست گروه ) و.... از اعضا و نوازندگان گروه هستند .
ارکستر فردوسی که به سرپرستی احسان ابراهیمی در زمستان سال ۱۳۸۸ در مشهد تأسیس شد، ترکیبی است از سازهای زهی چون ویلن، آلتو و ویلن سل، سازهای بادی از قبیل فلوت، کلارینت، هورن، توبا و ترومپت و سازهای سنتور، تیمپانی و گیتار باس. نوازندگان این گروه با هدف گسترش و پیشبرد موسیقی و فرهنگ ایرانی بخصوص در شهر مشهد که هنرمندان و علاقمندان زیادی به هنر موسیقی در آن حضور دارند، گرد هم آمده اند. از آنجا که شاعر بزرگ خراسان، حکیم ابوالقاسم فردوسی، نشانه ای سترگ از فرهنگ و هنر فارسی است و نیز در جهت زنده نگاه داشتن نام و هنر این شاعر در دیارش، نام "فردوسی" برای این ارکستر انتخاب شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه