جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر یک میکروبیولوژیست، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی شد

خبر

یک میکروبیولوژیست، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی شد

میکروبیولوژیستی دیگر به فهرست روسای سازمان میراث فرهنگی اضافه شد. هنوز رابطه این شاخه علمی با موضوعات تخصصی میراث فرهنگی مشخص نشده‌است اما این‌بار رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی با تخصص میکروبیولوژی آثار باستانی، پا به میدان گذاشته‌است.

adidas team water bottles for sale craigslist 2017 | Nike, adidas, Converse & More

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ حضور میکروبیولوژیست‌‌ها در سازمان میراث فرهنگی و گرفتن پست‌های سازمانی مهم اتفاق تازه‌ای نیست. پیش از این آزاده اردکانی با تحصیلات میکروبیولوژی رئیس موزه ملی شد که موفقیت چندانی در این پست سازمانی نداشت و حالا پریسا محمدی با تحصیلات دکترا میکروبیولوژی آثار باستانی، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی شد.
 
به گزارش CHN‌ هنوز به درستی رابطه میان رشته میکروبیولوژی با موضوع تخصصی سازمان میراث فرهنگی مشخص نشده‌است؛ اما این‌بار یک میکروبیولوژیست مرتبط پا به میدان رشته‌های پژوهشی سازمان میراث فرهنگی گذاشته‌ و ریاست پژوهشگاه را برعهده گرفته‌است.
 
بنابر این گزارش "پریسا محمدی"، با دکتری میکروبیولوژی، گرایش میکروبیولوژی آثار باستانی و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی شد. پژوهشگاهی که پژوهشکده‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، مرمت و حفاظت آثار، ابنیه تاریخی، زبان و گویش از جمله بخش‌های مختلف آن است.
 
پیش از وی علیرضا برزگر، رئیس سازمان میراث فرهنگی فارس عهده‌دار ریاست این پژوهشگاه بوده‌است.
 
ارتباط پریسا محمدی با موضوع میراث فرهنگی به پژوهش‌های وی روی گلسنگ‌های تخت‌جمشید بازمی‌گردد. وی همچنین مقاله‌ای با همکاری ولفگانگ کرومباین دراین‌باره و با عنوان زیست خوردگی بقایای سنگی در تخت‌جمشید، به زبان انگلیسی منتشر کرده که کامیار عبدی آن را به فارسی برگردانده‌است. این مقاله در شماره‌های 8 و 9 مجله باستان‌پژوهی منتشر شده‌است.
 
البته رئیس جدید پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، میکروبیولوژیستی با یک‌ یا چند پله نزدیکتر از آزاده اردکانی به موضوع میراث فرهنگی است. اردکانی که با تحصیلات میکروبیولوژی ریاست موزه ملی را بر عهده داشت، تنها ارتباط‌اش با موضوع میراث فرهنگی مدیرمسئولی سایت اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و معلمی زبان برای برخی روسای سازمان میراث فرهنگی بوده‌است.
 
وی تحصیلات خود را در رشته دکترا میکروبیولوژی آثار باستانی در دانشگاه اولدنبرگ آلمان به پایان رسانده‌است.
 
رشته تحصیلی او از جمله رشته‌هایی است که در ایران چندان تدریس نمی‌شود. میکروبیولوژی دانشی است که درباره ریزسازواره‌ها یا جانداران بسیار ریز بحث و گفتگو می‌کند. جاندارانی که در میکروبیولوژی بیشتر بررسی می‌شوند شامل پروکاریوت‌ها (باکتری‌ها)، ویروس‌ها، و یوکاریوت‌هایی مانند قارچ و تک‌سلولی‌ها یا پروتوزوآها هستند. میکروبیولوژی آثار باستانی در ایران چندان شناخته شده نیست.
 
پریسا محمدی پیش از این معاونت گروه زیست شناسی در دانشگاه الزهرا، عضویت در کمیته‌های برنامه‌ریزی وتحصیلات تکمیلی گروه زیست‌شناسی، نماینده گروه زیست‌شناسی در راه‌اندازی آزمایشگاه راهبردی (مرکزی) را در رزومه خود دارد.
 
همکاری‌های علمی _ پژوهشی و آموزشی با دانشگاه‌های ارتش، تربیت مدرس و شاهد، همکاری آموزشی با دانشکده شریعتی از جمله فعالیت‌های محمدی در سال‌های گذشته است. همچنین همکاری علمی در پروژه بین‌المللی بایودم اتحادیه اروپا از تجربیات نامبرده است که حاصل این تلاش‌ها چاپ مقالات مختلف در مجلات ISI و علمی پژوهشی و ارائه سخنرانی‌های علمی در محافل علمی داخل وخارج از کشور است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه