پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان طرح جلوگیری از تخریب پل «کهنه» به کجا رسید؟

یادمان

طرح جلوگیری از تخریب پل «کهنه» به کجا رسید؟

طی توافقنامه‌ای که چند سال پیش میان اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری و راه و شهرسازی استان کرمانشاه بسته شد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه متعهد شد به‌منظور جلوگیری از تخریب پل تاریخی «کهنه» براثر تردد کامیون‌های حمل بار، اعتباری برای ساخت یک پل جدید در کنار این پل تاریخی، به اداراه کل راه و شهرسازی کرمانشاه بدهد، اما پس از گذشت هفت سال از تخصیص این اعتبار، پل جدید هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | nike shox turmoil 2 youth soccer formations , Sb-roscoffShops , Concept Lab // Air Jordan 12 "Court Purple"

درپی اعلام اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه مبنی بر تخصیص دادن کامل اعتبار برای ساخت این پل به اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه، شرح ماجرا را از مدیر ساخت و توسعه‌ی راه‌های استان کرمانشاه جویا شدیم.


مسعود آهکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کرمانشاه، با اشاره به توقف عملیات ساخت پل جدید در کنار پل باستانی (پل کهنه) اظهار کرد: عملیات اجرایی این پل در سال 1385 با تأمین اعتبار از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان آغاز شد. انجام عملیات ساخت پل تا سال 1388 با بودجه‌های ناچیز این اداره کل ادامه یافت، اما از سال 1389 با توقف تخصیص اعتبارات از طرف اداره کل میراث فرهنگی، عملیات ساخت پل نیز به‌طور کامل متوقف شد.


او ادامه داد: با قطع شدن اعتبارات، اداره کل راه و شهرسازی چاره‌ای به‌جز قطع همکاری با پیمانکاران پروژه نداشت.


به گفته‌ی مدیر ساخت و توسعه‌ی راه‌های استان کرمانشاه، انجام حفاری 32 شمع، اجرای سرشمع، ساخت پایه‌های بتنی، پی‌کنی، پی‌سازی و ساخت دیوارهای برگشت هدایت آب برای این پل انجام شده است. برای انجام بقیه‌ی عملیات ساخت این پل پنج‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


او افزود: در صورت تأمین شدن اعتبار لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عملیات ساخت این پل دوباره از سرگرفته می شود.


به گزارش ایسنا، براثر تردد خودروها از روی پل کهنه‌ی کرمانشاه که به دوره‌ی صفوی متعلق است و برخورد آن‌ها به دیواره‌های این پل، بخش‌هایی از این پل تخریب شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه