پنج شنبه, 30ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان میراث فرهنگی در 7 روز؛ جبران 40 سال کم‌کاری میراث فرهنگی در 6 ماه/ حراج صنایع دستی

یادمان

میراث فرهنگی در 7 روز؛ جبران 40 سال کم‌کاری میراث فرهنگی در 6 ماه/ حراج صنایع دستی

جبران کم کاری میراث فرهنگی در ثبت حرائم، ایجاد جهان شهر گردشگری و اعلام حراج صنایع دستی ایران، از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

JmksportShops , Chaussures, sacs et vêtements , Livraison Gratuite | Latest Nike Air Force 1 Shadow Trainer Releases & Direct Drops , IetpShops , nike air zoom strong black rose gold

به گزارش خبرنگار مهر، درحالی که طی سالهای 49 تا 89 متولیان میراث فرهنگی توانسته اند برای نزدیک به دو هزار اثر تاریخی، حریم مصوب تعیین کنند، مدیرکل اداره ثبت آثار تاریخی می گوید تا پایان سال 91 هزار اثر تاریخی ثبت شده، دارای حریم خواهند شد.

آتوسا مومنی، مدیرکل ثبت آثار تاریخی کشور در همین شورا در جمع خبرنگاران ادعا کرد که تا پایان سال 91 هزار اثر و بنای تاریخی تعیین حریم می شود.

حال جای این سوال باقی می ماند که چطور این اتفاق در عرض 6 ماه محقق خواهد شد درحالی که در مدت 40 سال یعنی در فاصله سالهای49 تا 89 تنها نزدیک به دو هزار اثر تاریخی، دارای حریم شدند. به نظر می رسد دادن این وعده مثال "سنگ بزرگ نشانه نزدن است" را تبیین می کند.

 

 صنایع دستی ایران حراج می شود

صنایع دستی فاخر ایران روزهای 31 شهریور ماه جاری و اول مهر، به بالاترین قیمت به حراج گذاشته می شود بر خلاف آنچه که در عرف کشور، اجناس حراج به کمترین قیمت فروخته می شوند.

در حراجی های بزرگ دنیا نیز معمولا تابلوها و یا اجناس با ارزش به حراج گذاشته می شود حتی اگر این آثار کار کپی یک هنرمند مشهور باشد ما نیز در ایران هنرمندان بزرگی داریم که بهترین هنر دستی آنها اکنون در نمايشگاه صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است.

 

آغاز همکاریهای مشترک ایران و هند در حوزه میراث فرهنگی

این هفته معاون میراث فرهنگی کشور از انجام مذاکرات گسترده این سازمان برای تعامل در حوزه های مشترک میراث فرهنگی ایران و هند خبر داد و گفت: تاکنون در بخش های زبان فارسی، شعر و تاریخ اقدامات مناسبی بین متخصصین دو کشور صورت گرفته و هم اکنون درصدد ورود به مباحث باستان شناسی و معماری اسلامی هستیم.

 

اعتراض به تخریب پارک آهوان علت تعلیق تورهای گردشگری ارم کیش است

این هفته یک فعال صنعت هتلداری درباره تعلیق مجوز تورهای گردشگری شرکت خود گفت: چون به تخریب باغ وحش کیش اعتراض کردیم، مسئولان منطقه آزاد نیز اعلام کردند که خدمات هتلی ما مشکل دارد درحالی که حتی اگر مشتریان ما از خدمات ناراضی بودند با رفتن به باغ وحش و دیدن این جاذبه از ناراحتی شان کاسته می شد.

شفیعی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با تخریب تنها باغ وحش جزیره به یک سرمایه گذار بخش خصوصی مجوز احداث مجتمع تجاری را داده است درحالی که این جزیره از وجود مجتمع های تجاری اشباع شده و دیگر آن رونق قبلی را ندارد با این حال این زمین که یکی از بکرترین و بهترین زمینهای کیش بود برای ساختمان سازی اختصاص داده شد و اکنون پیش فروش نیز شده است.


روستاهای صنایع دستی ایران شناسایی شود

همه جاذبه های روستای آسماری در خوزستان از گردشگری آن گرفته تا هنر دست مردمش و برگزاری بزرگترین گردهمایی موسیقی بختیاری ها باعث شده تا این روستا در خوزستان یکی از روستاهای نمونه باشد.

اگر تا به حال نام روستای نمونه گردشگری بر سر زبانها افتاده بود و به روستاهایی که از نظر طبیعی و تاریخی جاذبه ای داشتند نمونه می گفتند شاید باید برای برخی از روستاها در کشور مانند روستای آسماری که همه اهالی آن صنایع دستی مختلفی را تولید می کنند هم بتوان نام روستای صنایع دستی را برگزید تا هر کسی که به این روستاها وارد می شود بداند با چنین جاذبه ای رو به رو خواهد شد. با این اقدام می توان روستاییان را به ادامه شغل، هنر و حرفه خود تشویق و هنرهای از یاد رفته را احیا کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه