پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ادامۀ جست‌وجوها برای یافتن قدیمی‌ترین مسجد در شهر استخر

یادمان

ادامۀ جست‌وجوها برای یافتن قدیمی‌ترین مسجد در شهر استخر

کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر «استخر» برای یافتن قدیمی‌ترین مسجد ایرانی به‌زودی آغاز می‌شود.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | nike shox agile for men sale in america today show - CQ4227 - Buy now Jordan AIR JORDAN XXXV - 004

سیدمحمود میراسکندری در آخرین روزهای مدیریت خود در پژوهشکده‌ی‌ باستان‌شناسی، از سپری شدن مراحل اداری آغاز کار باستان‌شناسان ایرانی و ایتالیایی برای کاوش در شهر استخر خبر داد.
 
او توضیح داد: این کار از مهرماه و در راستای ادامه‌ی پژوهش‌های قبلی این منطقه و ابتدا با بررسی‌های ژئوفیزیک انجام خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، شهر استخر که از دوره‌ی ساسانی تا صفوی وجود داشته و زندگی در آن ادامه داشته،‌ عرصه و حریم مشخصی دارد و برنامه‌هایی برای کاوش آن در نظر گرفته شده است که به‌صورت مشترک با گروه باستان‌شناسان ایتالیایی انجام می‌شود.
شهر استخر در هفت کیلومتری تخت جمشید (پارسه) قرار دارد. آثار باقی‌مانده از این شهر شامل دروازه‌ی سنگی، ستون‌ها و دیواره‌های سنگی است که به دوره‌ی هخامنشی تعلق دارند. در این شهر، بازمانده‌ی سازه‌های اسلامی، ساسانی، اشکانی و ظرف‌ها و آثار سده‌های آغازین هجری قمری کشف شده است.
 
اردیبهشت‌ماه امسال بررسی‌های مقدماتی باستان‌شناسان ایرانی و ایتالیایی در این محوطه‌ی تاریخی انجام شد و قرار بود از نیمه‌ی دوم سال کاوش باستان‌شناسی در این منطقه با هدف پیدا کردن قدیمی‌ترین مسجد ایرانی آغاز شود

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه