سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم اسرار روباه‌های پرنده فاش شد

زیست بوم

اسرار روباه‌های پرنده فاش شد

محققان حیات‌وحش اخیرا اسرار جدیدی را درباره یکی از قوی‌ترین جانوران ساکن جزایر غربی اقیانوس آرام یعنی بزرگ‌ترین خفاش‌های روی زمین موسوم به روباه پرنده کشف کرده‌اند.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | nike roshe jacquard print shoes , Kids Air Jordan — IetpShops

روباه‌های پرنده که بزرگ‌ترین خفاش‌های کره زمین هستند، در جزایره دورافتاده اقیانوس‌های آرام و هند و برخی مناطق آسیا و استرالیا زندگی می‌کنند. رنگ بدن آنها قرمز مایل به قهوه‌ای است که شباهت بسیاری به رنگ پوست روباه‌ دارد. روباه‌های پرنده می‌توانند 3برابر بزرگ‌تر از خفاش‌های آمریکای شمالی باشند. به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، ‌تیمی از متخصصان طبیعت در دانشگاه «میکرونزی» در مطالعه‌ای درباره روباه‌های پرنده در جزایر مورت‌لاک موفق شدند 8گونه گیاهی را که خفاش‌های غول‌پیکر از آنها تغذیه می‌کنند شناسایی کنند. براساس یافته‌های آنها به‌نظر می‌رسد این خفاش‌ها خوردن میوه به‌ویژه میوه درخت نان را ترجیح می‌دهند و به‌دلیل اشتیاق به خوردن میوه از آنها به‌عنوان میوه‌خوار یاد می‌شود. این خفاش‌ها همچنین به‌دلیل داشتن دندان‌های نیش در جلوی فک خود بسیار ترسناک هستند. این دندان‌ها برای دریدن گوشت، بسیار تیز به‌نظر می‌رسند اما آنها از این دندان‌ها تنها برای حمل میوه‌ها از درختی به درخت دیگر استفاده می‌کنند. محققان معتقدند در این جزایر که حدود 900 تا 1200نمونه از این خفاش‌ها زندگی می‌کنند ظاهرا خطری از ناحیه شکارچیان آنها را تهدید نمی‌کند اما ممکن است این خفاش‌ها از سوی گربه‌های رمیده از شهرها و مارمولک‌های بزرگ‌جثه مانیتور مورد تهدید قرار بگیرند. با این حال جدی‌ترین تهدید پیش‌روی این جانور بیش از شکارچیان، افزایش سطح آب‌های کره زمین به‌دنبال تغییرات جوی است.


منبع: همشهری آنلاین

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه