جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم تصویربرداری از گونه نادر گربه پالاس

زیست بوم

تصویربرداری از گونه نادر گربه پالاس

رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه گفت: برای نخستین بار گونه کمیاب و در معرض انقراض گربه پالاس در شهرستان تربت حیدریه مشاهده و تصویر برداری شد.

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | 572548C , nike zoom kd iii boys basketball shoe brands , Where To Buy , nike magista obra fg pewter blue pearl color , Converse Chuck Taylor Platform Earthy Tones String

 

سعید پشم چی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آخرین بار خردادماه سال جاری لاشه یک گربه پالاس در استان خراسان رضوی در حاشیه منطقه حفاظت شده ارس سیستان مشاهده شده بود و این اولین بار است که تصویر واضح و گویا از این جانور در ارتفاعات حدود 2 هزار 500 متری صنوبر  ثبت می شود.

وی با بیان اینکه گربه پالاس با نام علمی Otocolobus manul از خانواده گربه سانان و از گونه های بسیار کمیاب و نادر کشور است اظهار داشت: دامنه پراکنش این گونه در ایران بسیار محدود بوده و نسل آن با خطر انقراض روبروست.

پشم چی تصریح کرد: زیستگاه این گونه مناطق مختلفی همچون دشت، بیابان، فلات های مرتفع و دامنه های صخره ای بی درخت و تا ارتفاع چهار هزار متری دیده می شود.

به گفته رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه مشاهده این جانور ارزشمند در  منطقه حکایت از توسعه تنوع زیستی و حرکت رو به رشد چرخه زیستی در منطقه دارد، چرا که این حیوان با ارزش در مناطقی مشاهده شده که کلونی یا تجمع جوندگان دیده می شود.

وی ابراز امیدواری کرد تداوم حفاظت و حراست از زیستگاههای شهرستان تربت حیدریه باعث احیاء و توسعه تنوع زیستی جانوری شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه