جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم سلاح‌های مجاز و غیرمجاز از مهمترین عوامل تهدید حیات وحش در استاد فارس

زیست بوم

سلاح‌های مجاز و غیرمجاز از مهمترین عوامل تهدید حیات وحش در استاد فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: وجود سلاح‌های مجاز و غیرمجاز نزد مردم، یکی از مهمترین عوامل تهدید حیات وحش در این استان است.

adidas calabasas cream factory san jose menu - GZ3194 - adidas Ultra Boost 2021 White Multicolor | Latest Releases , IetpShops - Women's Nike Air Jordan 1 trainers - nike air force suede blauw shoes boots sale free

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین‌علی ابراهیمی‌ کارنامی افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی، توسعه شهرها و روستاها، دام مازاد در مراتع، تخریب و تصرف اراضی نیز از دیگر عوامل موثر در تهدید حیات وحش به‌ شمار می‌رود.

وی خواستار توجه ویژه از سوی بخش‌های مختلف به حفاظت از محیط زیست و ایجاد محیطی امن برای تداوم حیات، تکثیر و پرورش حیوانات مختلف شد و گفت: طرح بازشماری حیات وحش در برخی مناطق کشور از جمله پارک ملی بمو، اجرا شده است.

ابراهیمی‌کارنامی با بیان اینکه بازشماری حیات وحش، با حضور نیروهای اعزامی از استان‌های کرمان و تهران، در بهمن‌ماه جاری انجام شده است، گفت: خوشبختانه نتایج سرشماری حاکی از حضور تعداد 2 هزار و 559 راس حیات وحش شامل کل، بز، قوچ و میش در پارک ملی بمو است.

وی با اشاره به سرشماری انجام شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان، گفت: در آن سرشماری، وجود تعداد 2 هزار و 445 کل، بز، قوچ و میش گزارش شده بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه به‌ دلیل شرایط جوی، سرشماری آهوهای حاضر در این منطقه ممکن نشد، گفت: سال گذشته 2 هزار و 166 راس کل، بز، قوچ و میش در این منطقه سرشماری شده بود و با انجام مقایسه بین آمار سال قبل و امسال، شاهد رشد 13 درصدی در تعداد این حیوانات هستیم که نشان‌دهنده تاثیرگذاری اقدامات حفاظتی اندیشیده و اعمال شده است.

وی هدف از انجام سرشماری حیات وحش را برآورد جمعیت، بررسی تغییرات جمعیتی و آسیب شناسی برای بهبود وضعیت مدیریت حیات وحش عنوان کرد.

ابراهیمی‌کارنامی یادآور شد: استان فارس به‌ لحاظ زیستگاهی، با داشتن 11 منطقه تحت مدیریت، 18 منطقه شکار ممنوع، 7 میلیون و 500 هزار هکتار مرتع و 2 میلیون و 200 هزارهکتار جنگل، یکی از زیستگاه‌های بسیار با اهمیت کشور است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه