پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم راز طولانی بودن عمر گیاهان نسبت به جانوران

زیست بوم

راز طولانی بودن عمر گیاهان نسبت به جانوران

یافته‌های یک تیم تحقیقاتی در بلژیک نشان داد چرا عمر گیاهان در مقایسه با جانوران طولانی‌تر است.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Grailify - air force new mexico basketball - nike and jordans 50 dollars in gold price list Light Smoke Grey

لیون دویلدر، یکی از این محققان دراین باره گفت: داده‌های دریافتی نشان می‌دهد که سلول‌های بنیادی رشدیافته در ریشه گیاهان نسبت به آسیب‌های DNA حساسیت کمتری دارند. به گزارش ساینس‌دیلی، رشد و نمو گیاهان در گرو روند مداوم تولید سلول‌های جدید است. گروه کوچکی از سلول‌ها با ویژگی‌های اختصاصی که در فاکتورهای رشد گیاهان قرار دارند این مسئله را شدت می‌بخشند. این سلول‌های بنیادی با فراوانی بسیار و مشخصات منحصر به فرد تقسیم می‌شوند به این ترتیب که سلول مادر یک سلول بنیادی را به‌صورت فعال حفظ می‌کند درحالی‌که سلول دختر یک ویژگی خاص را کسب می‌کند. وظیفه سلول‌های بنیادی در ریشه گیاهان، ذخیره سلول‌های سازمانی است.

این سلول‌های سازمانی به شیوه 10‌و 3تایی با بسامد پایین تقسیم می‌شوند که اغلب به آنها سلول‌های مرکزی غیرفعال گفته می‌شود. سلول‌های سازمانی فعالیت‌های سلول‌های بنیادی مجاور خود را کنترل کرده و درصورت لزوم آنها را جایگزین می‌کنند. دانشمندان سراسر جهان حدود 20سال است که روی نقش سلول‌های بنیادی در کنترل سلول‌های سازمانی مطالعه می‌کنند و تاکنون چگونگی همزیستی بسیار نزدیک سلول‌های غیرفعال و سلول‌های تقسیمی فعال و اینکه چه فرایندی در شکل‌گیری خصوصیت غیرفعال و ساکن این سلول‌ها مؤثر است، روشن نشده بود.


منبع: همشهری آنلاین

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه