سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم ثبت بیش از ۵ هزار پرواز متفاوت زنبور عسل

زیست بوم

ثبت بیش از ۵ هزار پرواز متفاوت زنبور عسل

مطالعات اخیر محققان دانشگاه ساسکس انگلستان نشان می‌دهد که اطلاعات ارزشمندی در زمینه سلامت محیط زیست و تنوع گیاهی در۵ هزار و ۴۸۴ نوع پرواز مختلف زنبور عسل نهفته است.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | cute adidas girl sketch easy whole body - Upstart Balance 550 "UNC"/"Baby Blue" - BB550HL1 - LacollesurloupShops

به گزارش ایرنا، زمانی که زنبورهای کارگر اماکنی را کشف می‌کنند که در آن بهترین نوع غذا وجود دارد، نوعی حرکت به نام رقص پیچشی waggle dance انجام می‌دهند تا جفت خود را از محل غذا آگاه کنند. این حرکت نه تنها در مورد گل‌های معطر و گرده‌های مناسب اجرا می‌شود؛ بلکه علامتی برای سلامت زیست محیطی آن منطقه نیز محسوب می‌شود.

محققان 5484 پرواز مختلف از جمعیت زنبورهایی که در مساحت 94 کیومتر مربع از مناظر شهری و روستایی پرواز می‌کردند را ثبت و رمزگشایی کردند. سپس مکان‌هایی که در طی دوسال بیشترین محبوبیت را در بین زنبوران داشت، ترسیم کردند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که مزارع پوشیده از گیاهان و گل‌های وحشی برای زنبورها ایده آل هستند.

یکی از نکاتی که محققان را شگفت زده کرده بود، عدم اشتیاق زنبورها به مزارع محصولات ارگانیک بود. گرچه محصولات ارگانیک بیشترین هماهنگی را با حیات وحش دارد ولی به دلیل فقدان گل در این مزارع، زنبورها تمایل چندانی به این مزارع ندارند.

اطلاعات به دست آمده از جمعیت زنبورها برای درک بهتر محیط زیست و عوامل آسیب به آن و جمعیت‌های حیوانی بسیار ارزشمند است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه