سه شنبه, 28ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم نابودی ۱۸میلیون درخت بلوط جنگل‌های زاگرس

زیست بوم

نابودی ۱۸میلیون درخت بلوط جنگل‌های زاگرس

سرپرست دفتر امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در آستانه هفته منابع طبیعی از نابودی ۱۸میلیون اصله درخت بلوط بر اثر آفت زغالی بلوط در جنگل‌های زاگرس خبر داد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | FitforhealthShops - The Ultimate all festive nike running shop coupon code FAQ

پیش از این، رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور آذرماه امسال گفت که یک‌میلیون و 130هزار هکتار از رویشگاه‌های زاگرسی مبتلا به پدیده خشکیدگی هستند.

پدیده زوال یا خشکیدگی بلوط‌ها که از 5 سال پیش در رویشگاه‌های زاگرسی شایع شده، جنگل‌های 7 استان زاگرسی را در برگرفته است آنطور که متخصصان اعلام کرده‌اند جنگل‌های ایلام و فارس بیش از سایر استان‌های زاگرسی مبتلا به این آفت شده‌اند پس از این 2 استان به‌ترتیب استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه قرار گرفته‌اند.

سرپرست دفتر امور جنگلی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اکنون می‌گوید که 18میلیون درخت بلوط به کلی خشک شده‌ و قابل احیا نیستند: برهمین اساس سازمان جنگل‌ها و مراتع با هدف حفاظت از این رویشگاه‌ها روی احیای درختان زنده اما بیمار متمرکز شده است. کامران پورمقدم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به همان آمار اعلام شده از سوی رئیس سازمان جنگل‌ها افزود: از آنجا که درخت مرده قابلیت انتشار بیماری را ندارد، قرار نیست کسی این درختان را قطع کند.

سرپرست دفتر امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای اقدامات احیایی برای 300هزار هکتار کانون بحرانی در جنگل‌های زاگرسی خبر داد و تصریح کرد: این عملیات با هدف پیشگیری از ابتلای سایر درختان به این بیماری اجرا می‌شود. وی درخصوص تشکیل کارگروه ملی بررسی و احیای جنگل‌های زاگرسی، اظهار کرد: در نخستین جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست موضوع خشکیدگی جنگل‌های غرب کشور مطرح و قرار شد کارگروه ویژه‌ای در این رابطه تشکیل شود تا عوامل ابتلای جنگل‌ها به این بیماری و راهکارهای مقابله و مهار آلودگی بلوط‌ها را بررسی کنند.


وی ادامه داد: در حال حاضر کارگروه‌هایی در سازمان جنگل‌ها تشکیل و طرحی در این رابطه تهیه شده تا از گسترش سریع این بیماری جلوگیری شود. پورمقدم می‌گوید که از طریق این کارگروه‌ها با سازمان مدیریت بحران نیز برای مهار کانون‌های بحرانی همکاری داریم


منبع: همشهری آنلاین

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه