سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها گزارش تصویری گزارش تصویری از نمایشگاه «موزه لوور در تهران» - 1

گزارش تصویری

گزارش تصویری از نمایشگاه «موزه لوور در تهران» - 1

عکاس: سمیرا ستاری

موزه لوور در تهران، موزه ایران باستان، خیابان سی تیر

نمایشگاه «موزه لوور در تهران» با 56 اثر از آثار موزه‌ لوور فرانسه، در تاریخ 14 اسفند 1396 آغاز به کار کرد و تا تاریخ 18 خرداد 1397 برپا است.
این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار تمدن‌های باستان در غرب آسیا، اروپا و شمال آفریقا از جمله تمدن‌های سومر، آشور، هیتی، مصر باستان، یونان و روم باستان و مجموعه‌ای از نقاشی، طراحی و چاپ سنگی از آثار هنرمندان بزرگ اروپا مانند «اوژن دلاکروا» و «کامی کورو» است. دو اثر این نمایشگاه نیز از آثار ایرانی است که شامل تبر مفرغی از محوطه جهانی چغازنبیل و اثر دیگر بیرقی از منطقه لرستان است.

گردش در محله‌های کهن تهران از علاقه‌مندی‌های بنده است، پس از ایستادن در یک صف دراز و گذر از درگاه بررسی کیف، و فراهم ساختن بلیط به داخل گنج خانه (موزه )رفتیم. اما ما گونهٔ دیگر می اندیشیدیم، چشم داشتیم اشیا وابسته به سرزمین کهن مان آنجا باشد به ویژه شوش و خوزستان و لرستان و... اما همان گونه که می بینید، بیشتر اشیا وابسته به شارینش(تمدن) های مصر،یونان و سردیس و تندیس الهگان یونان و ابوالهول مصر و.... بود جز سه چهار شیء از لرستان و چغازنبیل.

پس از آن سری به موزه ملک زدیم که شوربختانه بسته بود و آخر کار هم خیابان ناصر خسرو و مدرسه دارالفنون را از نگر گذراندیم که البته آن هم شش قفل شده بود...

اما باز یادآور خاطرات شگرفی از دل تاریخ بود...کمی در زمان شنا کردیم

این هم ره آورد آن،پیشکش به شمایان

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه